Запис Детальніше

Варіативні форми організації навчання природознавства як засіб формування екологічних умінь молодших школярів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713012/
http://pedagogika.wszia.opole.pl/ebook/PFS_2016.pdf
 
Title Варіативні форми організації навчання природознавства як засіб формування екологічних умінь молодших школярів
Variant forms of organizing the study of science as a means of forming the ecological skills of junior schoolchildren
 
Creator Андрусенко, Ірина Володимирівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description У статті автор аналізує варіативні форми організації навчання природознавства які сприяли б формуванню екологічних умінь молодших школярів; аналізує головні компоненти та формальні етапи щодо формування екологічних умінь під час урочної та позаурочної діяльності. Надано методичні рекомендації відносно застосування завдань, спрямованих на формування екологічно доцільного способу життя.
In the article the author examines divergent forms of organization of teaching of natural Sciences which would contribute to developing the environmental skills of primary school children; examines the main components and formal stages of development of environmental skills during curricular and extracurricular activities. Methodical recommendations concerning the application of the tasks directed on formation of ecologically expedient way of life.
 
Publisher Publishing House Centrum Innowacji i Transferu Technologii oraz Rozwoju Kultury Fizycznej Spółka z o. o.
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713012/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9E%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%202016Word%20%281%29.pdf
- Андрусенко, Ірина Володимирівна (2016) Variant forms of organizing the study of science as a means of forming the ecological skills of junior schoolchildren Person, Family, and Society: Interdisciplinary Approach to the Harmonization of Interests. pp. 149-155. ISSN ISBN 978-83-62683-89-5