Запис Детальніше

Мотиваційний розвиток мовних компетентностей здобувачів освіти у процесі вивчення японської мови та культури Японії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713014/
 
Title Мотиваційний розвиток мовних компетентностей здобувачів освіти у процесі вивчення японської мови та культури Японії
Motivative development of the language competences of pupils on the example of study of japanese language and culture of Japan
 
Creator Карпенко, Зоя Миколаївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті розглядається проблема мотиваційного розвитку мовних компетентностей культурологічної спрямованості учнів старшої школи на уроках японської мови. На основі навчально-практичного осмислення розглянуто методи мовленнєвих ситуативних компетентностей. Шляхом аналізу науково-методичної літератури та синтезу тренувальних вправ сходознавчого змісту визначено принципи та алгоритм розвитку культурологічних японознавчих мовленнєвих компетентностей.
The article reviews the problem of motivational development of linguistic competences of culturological orientation of upper secondary school pupils in Japanese lessons. On the basis of educational and practical comprehension the methods of speech situational competencies are considered. According to the results of the analysis of scientific-methodical literature and the synthesis of training exercises of oriental content, the principles and algorithm for the development of cultural linguistic competences of Japanese studies have been determined.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713014/1/Karpenko_2018.pdf
- Карпенко, Зоя Миколаївна (2018) Motivative development of the language competences of pupils on the example of study of japanese language and culture of Japan Дидактика: теорія і практика. pp. 75-79. ISSN ISBN 978-966-644-486-1