Запис Детальніше

Особливості усного зв'язного мовлення у комунікативно депривованих дітей-сиріт

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713129/
 
Title Особливості усного зв'язного мовлення у комунікативно депривованих дітей-сиріт
Peculiarities of communicative competens of communicatively-deprived orphans
 
Creator Артемчук, І.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.08. - спеціальна психологія. - Інститут спеціальної педагогіки АПН України. - Київ, 2005.
В дисертації здійснено теоретичне узагальнення і нове вирішення проблеми діагностики, формування і розвитку усного зв’язного мовлення комунікативно депривованих дітей-сиріт старшого дошкільного віку. На основі спеціально розроблених діагностичних комплексів визначено рівні сформованості усного зв’язного мовлення дітей-сиріт та стан сформованості їхнього комунікативного ядра; соціально-психологічні чинники, які зумовлюють ряд психологічних особливостей в оволодінні зв’язним мовленням вихованцями інтернатних установ (загальний недорозвиток мовлення; особливості комунікативної сфери; низький рівень сформованості комунікативного ядра; недостатня сформованість психолінгвістичних операцій: смислової організації висловлювання та його структурно-мовленнєвого оформлення). Обгрунтовано, розроблено та апробовано комплексну систему психолого-педагогічного розвитку усного зв’язного мовлення у процесі підготовки дітей-сиріт до шкільного навчання.
The thesis for obtaining degree of the candidate of psychological sciences, speciality 19.00.08 - Psychology Special Pedagogics Institute ADS of Ukraine. - Kyiv, 2005.
The thesis is devoted to theoratical generalization and new solution of problem of diagnostics, formation and development of communication abilities in communicatively-deprived under-school orphans.
On the basis of specially-designed diagnostic complex there were defined levels of communicative proficiency of orphans and there was defined the concept of communicative nucleus; and social-psychological factors, that name some psychological peculiarities in mastering communication by the orphans at orphan schools.
(They are as follows: common underdeveloped speech, peculiarities of communicative spheres, low level of communicative nucleus, insufficient formation of psycholinguistic operations: sense organisation of utterance and its structural- communicative design).
Complex system of psycho-pedagogical development of communication while preparing orphans to studyingat school is scientifically grounded.
 
Date 2005
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713129/1/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84_%D0%90%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%BC%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%86.%D0%92.%20%28%D0%A1%D1%83%D1%85%D1%96%D0%BD%D0%B0%20%D0%86.%D0%92.%29.pdf
- Артемчук, І.В. (orcid.org/0000-0001-7838-1948 <http://orcid.org/0000-0001-7838-1948>) (2005) Peculiarities of communicative competens of communicatively-deprived orphans Dissertation candidate2 thesis, Інститут спеціальної педагогіки.