Особливості усного зв'язного мовлення у комунікативно депривованих дітей-сиріт
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713129/
|
|
Title |
Особливості усного зв'язного мовлення у комунікативно депривованих дітей-сиріт
Peculiarities of communicative competens of communicatively-deprived orphans |
|
Creator |
Артемчук, І.В.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.08. - спеціальна психологія. - Інститут спеціальної педагогіки АПН України. - Київ, 2005. В дисертації здійснено теоретичне узагальнення і нове вирішення проблеми діагностики, формування і розвитку усного зв’язного мовлення комунікативно депривованих дітей-сиріт старшого дошкільного віку. На основі спеціально розроблених діагностичних комплексів визначено рівні сформованості усного зв’язного мовлення дітей-сиріт та стан сформованості їхнього комунікативного ядра; соціально-психологічні чинники, які зумовлюють ряд психологічних особливостей в оволодінні зв’язним мовленням вихованцями інтернатних установ (загальний недорозвиток мовлення; особливості комунікативної сфери; низький рівень сформованості комунікативного ядра; недостатня сформованість психолінгвістичних операцій: смислової організації висловлювання та його структурно-мовленнєвого оформлення). Обгрунтовано, розроблено та апробовано комплексну систему психолого-педагогічного розвитку усного зв’язного мовлення у процесі підготовки дітей-сиріт до шкільного навчання. The thesis for obtaining degree of the candidate of psychological sciences, speciality 19.00.08 - Psychology Special Pedagogics Institute ADS of Ukraine. - Kyiv, 2005. The thesis is devoted to theoratical generalization and new solution of problem of diagnostics, formation and development of communication abilities in communicatively-deprived under-school orphans. On the basis of specially-designed diagnostic complex there were defined levels of communicative proficiency of orphans and there was defined the concept of communicative nucleus; and social-psychological factors, that name some psychological peculiarities in mastering communication by the orphans at orphan schools. (They are as follows: common underdeveloped speech, peculiarities of communicative spheres, low level of communicative nucleus, insufficient formation of psycholinguistic operations: sense organisation of utterance and its structural- communicative design). Complex system of psycho-pedagogical development of communication while preparing orphans to studyingat school is scientifically grounded. |
|
Date |
2005
|
|
Type |
Thesis
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713129/1/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84_%D0%90%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%BC%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%86.%D0%92.%20%28%D0%A1%D1%83%D1%85%D1%96%D0%BD%D0%B0%20%D0%86.%D0%92.%29.pdf
- Артемчук, І.В. (orcid.org/0000-0001-7838-1948 <http://orcid.org/0000-0001-7838-1948>) (2005) Peculiarities of communicative competens of communicatively-deprived orphans Dissertation candidate2 thesis, Інститут спеціальної педагогіки. |
|