Запис Детальніше

Маркетингорієнтовані кластери у розвитку логістичних систем промислових підприємств

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Маркетингорієнтовані кластери у розвитку логістичних систем промислових підприємств
Marketing-oriented clusters in the development of logistics systems of industrial enterprises
 
Creator Шафалюк, Олександр Казимирович
Shafalyuk, Oleksandr
Шафалюк, Александр Казимирович
 
Subject маркетинг
логістика
ефективність
система
кластер
мережа
підприємство
галузь
регіон
marketing
logistics
efficiency
system
cluster
network
enterprise
industry
region
338.2
338.984
 
Description Досліджено закономірності еволюції підходів і концепцій у розвитку логістичних систем. Акцентовано увагу на перспективних напрямках підвищення ефективності логістичної і мережево-кластерної оптимізації взаємодії підприємств. Показано особливості і складності розвитку логістичного менеджменту галузевих і регіональних бізнес-мереж і кластерів в Україні. Доведено результативність маркетингових чинників і концепцій у якості базису гармонізації логістичної взаємодії учасників соціально-економічних систем.
The purpose of the article is the constructive analysis and harmonization of the provisions of the basic concepts of logistics, marketing and network economy. The evolution of approaches in ensuring the effectiveness of the development of logistic systems, interactions between enterprises and market participants is studied. The advantages and perspectives of using new principles and business models of collaboration management in the development of logistic systems are shown. The attention is focused on perspective directions of increase of efficiency of logistic and network-cluster optimization of interaction of enterprises. The features and complexity of the development of logistic management of industrial and regional business networks and clusters in Ukraine are shown. We prove the effectiveness of marketing factors and concepts as a basis for harmonizing the logistic interaction of participants in socio-economic systems. However, methodologies and performance indicators of marketing in development of logistic systems need further improvement. That will be the subject of the future publications.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2018-06-05T12:57:33Z
2018-06-05T12:57:33Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Шафалюк О. К. Маркетингорієнтовані кластери у розвитку логістичних систем промислових підприємств / Шафалюк О. К. // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: І. М. Рєпіна (відп. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2017. – № 39. – С. 326–336.
2522-4581
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/24736
 
Language uk