NEWEST TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESSES OF THE INFORMATION SOCIETY
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
NEWEST TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESSES OF THE INFORMATION SOCIETY
НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНІХ ПРОЦЕСАХ ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА |
|
Creator |
Скиба, О. П.; Національний авіаційний університет
|
|
Subject |
Information society; information and communication technologies; communication; electronic resource; virtual university; distance education; lifelong education
165.161(045) інформаційне суспільство; інформаційно-комунікаційні технології; комунікація; електронний ресурс; віртуальний університет; дистанційна освіта; безперервна освіта 165.161(045) |
|
Description |
The article investigates The role of the up-to-date information and communication technologies in the educational processes of the Information society are investigated. The attention is drawn to the transformation of the educational process, caused by the informatization processes. The peculiarities of the functioning of the new forms of education such as “open” and “distance” education are primarily discussed.
У статті досліджується роль новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в освітніх процесах інформаційного суспільства. Звертається увага на трансформації освітнього процесу, викликані процесами інформатизації. У першу чергу мова йде про особливості функціонування таких нових форм освіти, як відкрита освіта та дистанційна освіта. |
|
Publisher |
Національний Авіаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2019-02-02
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/13336
|
|
Source |
Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 27, № 1 (2018); 113-116
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 27, № 1 (2018); 113-116 Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 27, № 1 (2018); 113-116 |
|
Language |
uk
|
|