Запис Детальніше

Навчання вищої математики як шлях формування математичних компетентностей майбутніх інженерів

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Навчання вищої математики як шлях формування математичних компетентностей майбутніх інженерів
Teaching Higher Mathematics as a way to forming mathematical competence of engineers
 
Creator Кирилащук, С. А.
Кирилащук, Т. Г.
Kyrylashchuk, S. A.
Kyrylashchuk, T. G.
 
Subject вища математика
математичні компетентності
математичне моделювання
майбутні інженери дослідницька діяльність
 
Description Завданням методів навчання є не тільки навчання студентів вищої математики, а й формування в них математичних компетентностей, потреби в навчанні, потреби і готовності до самоосвіти і саморозвитку, до дослідницької діяльності. При цьому ці якості повинні базуватися на уміннях самоконтролю і самооцінки, самодіагностики своєї навчальної діяльності.
One of the current progressive tendencies today in modern technical education
is forming the post-graduates’ skills of mathematical competence, organization of
research work, ability to make up and to solve research tasks, development of
creative thinking. The content of education must be oriented to providing the selfrealization of a personality, making the conditions for the self-development.
The great importance in the formation of mathematical competence, in
organizing professional knowledge of students studying in the engineering fields of
science, belongs to the content of research.
Let’s consider the concept of competence. Competence is the experience in a
certain field; having all rights in solving some problem; awareness; authority.
The term ‘mathematical competence’, by Rakov is the ability to see and apply
Mathematics in real life, to understand the content and method of mathematical
modeling, the ability to build a mathematical model, to investigate it by methods of
Mathematics, interpret the results, evaluate the error of calculations.
The typical feature of students talented in Mathematics is a tendency to
accumulate the theoretical knowledge, the scientific concepts and patterns to
theoretical constructs and generalizations. Thinking of these students is mainly
theoretical, empirical level although is not rejected but transformed, improved, rising
to a higher stage.
So, the task of teaching higher mathematics is the formation of students’
mathematical competence, their educational needs, readiness for self-education and
self-development. However, these qualities should be based on skills of self-control,
self-analysis of training activities.
 
Date 2019-02-01T13:30:18Z
2019-02-01T13:30:18Z
2015
 
Type Thesis
 
Identifier Кирилащук С. А. Навчання вищої математики як шлях формування математичних компетентностей майбутніх інженерів [Текст] / С. А. Кирилащук, Т. Г. Кирилащук // Проблеми та перспективи фахової підготовки вчителя математики : міжнар. наук.-практ. конф., 26-27 листопада 2015 р. : тези доповідей. – Вінниця : ВДПУ, 2015. – С. 171-174.
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/23690
 
Language uk_UA
 
Relation Проблеми та перспективи фахової підготовки вчителя математики : міжнар. наук.-практ. конф., 26-27 листопада 2015 р. : 172-174.
 
Format application/pdf
 
Publisher ВНТУ