Запис Детальніше

Наукове обґрунтування добору і реалізації змісту політехнічного складника курсу фізики в старшій школі на профільному рівні

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714183/
http://undip.org.ua/upload/iblock/8c1/Anotovani.pdf
 
Title Наукове обґрунтування добору і реалізації змісту політехнічного складника курсу фізики в старшій школі на профільному рівні
Научное обоснование отбора и реализации содержания политехнического составляющей курса физики в старшей школе на профильном уровне
Scientific substantiation for the selection and implementation of the content of the polytechnic component of the course of physics in high school at the profile level
 
Creator Сіпій, Володимир Володимирович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description В тезах обґрунтовано необхідність політехнічної освіти ситуацією на ринку праці, де не вистачає висококваліфікованих технічних спеціалістів. Сучасній людині доводиться щоденно використовувати різноманітні прилади та пристрої: офісну та побутову техніку, програмоване обладнання на виробництві, мобільні прилади та засоби зв’язку, персональні комп’ютери. Інтенсивні процеси інформатизації суспільства диктують необхідність розглядати питання політехнічної освіти в умовах тісної інтеграції фізики, техніки та інформатики.
В тезисах обоснована необходимость политехнического образования ситуацией на рынке труда, где не хватает высококвалифицированных технических специалистов. Современному человеку приходится ежедневно использовать различные приборы и устройства: офисную и бытовую технику, программируемое оборудование на производстве, мобильные приборы и средства связи, персональные компьютеры. Интенсивные процессы информатизации общества диктуют необходимость рассматривать вопрос политехнического образования в условиях тесной интеграции физики, техники и информатики.
The theses grounded the need for polytechnic education in the labor market situation, where there is a lack of highly skilled technicians. Today's man has to use various devices and devices daily: office and home appliances, programmable equipment at work, mobile devices and communications, personal computers. Intensive processes of informatization of society dictate the need to consider the issues of polytechnic education in the conditions of close integration of physics, technology and computer science.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2015
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714183/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%A1%D1%96%D0%BF%D1%96%D0%B9%202015.pdf
- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426 <http://orcid.org/0000-0003-4825-1426>) (2015) Scientific substantiation for the selection and implementation of the content of the polytechnic component of the course of physics in high school at the profile level In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 293-294. ISBN 978-966-644-398-5