Запис Детальніше

Вплив факторів організаційного і особистісного рівня на тип організаційної культури освітніх установ

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714274/
http://orgpsy-journal.in.ua/files/pdf/red_zhurnal_3_1450174476.pdf
 
Title Вплив факторів організаційного і особистісного рівня на тип організаційної культури освітніх установ
Effects of organization-level and individuallevel factors on organizational culture types of educational institutions
 
Creator Ivkin, V. M
Karamushka, L.M.
Tereshchenko, K. V.
 
Subject 001.32 Learned, scientific societies. Academies
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У статті розкрито специфіку організаційної культури освітніх організацій. В ході емпіричного дослідження проаналізовані типи організаційної культури загальноосвітніх установ. Виділено фактори, які можуть впливати на рівень розвитку типів організаційної культури установи: фактори організаційного та особистісного рівня. Розкрито зв'язок між типом організаційної культури та факторами організаційного рівня («тип освітньої організації»,«кількість людей, що працюють в організації», «час існування організації», «Місце знаходження організації»), також між типом організаційної культури і факторами особистісного рівня (організаційно-професійними та соціально-демографічними факторами).
The article deals with the distinctive characteristics of organizational cultures of educational organizations. In their empirical investigation the authors analyzed secondary schools' organizational cultures, identified the organization- and individual-level factors that affected the developmental levels of organizational cultures of secondary schools, as well as revealed the relationships between the types of organizational culture and
organization-level factors (educational organization's type, organization's work force (number of people employed by the organization), organization's 'age', and organization's location) and individual-level factors (organizational, professional and socio-demographic).
 
Publisher ЛОГОС
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714274/1/%D0%9E%D1%80%D0%B3%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB.%D0%95%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA.%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB_2015_3_%D1%81%D1%82.2%20%E2%80%94%20%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8F_%D0%BD%D0%B5%D1%82%20%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D0%BB%D0%BA%D0%B81.pdf
- Ivkin, V. M, Karamushka, L.M. and Tereshchenko, K. V. (2015) Effects of organization-level and individuallevel factors on organizational culture types of educational institutions Організаційна психологія. Економічна психологія (3). pp. 16-20. ISSN 2411-3190