Можливості шкільного підручника у реалізації процесу фундаменталізації змісту освіти учнів старшої школи
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714363/
|
|
Title |
Можливості шкільного підручника у реалізації процесу фундаменталізації змісту освіти учнів старшої школи
Opportunities of the school textbook in realization of the process of fundamentalization of the content of education of upper secondary school pupils |
|
Creator |
Трубачева, Світлана Едуардівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті автор окреслює методологічні основи конструювання сучасного підручника, його завдання і функції. Навчальна книга має бути діяльнісно зорієнтованою і відбивати всі компоненти змісту освіти, які спрямовують учнів на навчально-інформаційну, рефлексійну, творчу, комунікативну, емоційно-ціннісну й оцінну діяльність.
In the article the author outlines the methodological foundations of modern design tutorial, its tasks and functions. Textbooks should be activity oriented and reflect all components of education that guide students in learning information, reflexio, creative, communicative, emotional and value and valuation activities. |
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714363/1/TSE_2014_DTiP.pdf
- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>) (2014) Opportunities of the school textbook in realization of the process of fundamentalization of the content of education of upper secondary school pupils Дидактика: теорія і практика. pp. 21-29. |
|