Запис Детальніше

Можливості шкільного підручника у реалізації процесу фундаменталізації змісту освіти учнів старшої школи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714363/
 
Title Можливості шкільного підручника у реалізації процесу фундаменталізації змісту освіти учнів старшої школи
Opportunities of the school textbook in realization of the process of fundamentalization of the content of education of upper secondary school pupils
 
Creator Трубачева, Світлана Едуардівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті автор окреслює методологічні основи конструювання сучасного підручника, його завдання і функції. Навчальна книга має бути діяльнісно зорієнтованою і відбивати всі компоненти змісту освіти, які спрямовують учнів на навчально-інформаційну, рефлексійну, творчу, комунікативну, емоційно-ціннісну й оцінну діяльність.
In the article the author outlines the methodological foundations of modern design tutorial, its tasks and functions. Textbooks should be activity oriented and reflect all components of education that guide students in learning information, reflexio, creative, communicative, emotional and value and valuation activities.
 
Publisher Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714363/1/TSE_2014_DTiP.pdf
- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>) (2014) Opportunities of the school textbook in realization of the process of fundamentalization of the content of education of upper secondary school pupils Дидактика: теорія і практика. pp. 21-29.