Запис Детальніше

Організаційно-педагогічні та нормативно-правові передумови запровадження зовнішнього незалежного оцінювання здобувачів гімназійної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714365/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=8687
 
Title Організаційно-педагогічні та нормативно-правові передумови запровадження зовнішнього незалежного оцінювання здобувачів гімназійної освіти
Organizational-pedagogical and normative-legal preconditions of introduction of external independent assessment of the applicants of gymnasium education
 
Creator Головко, Світлана Григорівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Актуалізується проблема запровадження зовнішнього незалежного оцінювання здобувачів гімназійної освітив умовах якісної зміни функцій їх державного підсумкового оцінювання. З урахуванням міжнародний досвіду обґрунтовується положення про те, що зовнішнє незалежне оцінювання випускників гімназії є об’єктивним інструментом виявлення відповідного рівня підготовки учнів та сприятиме в мотивованому вибору ними напряму подальшої навчальної діяльності в ліцеї.
The problem of introduction of external independent evaluation of the students of gymnasium education in conditions of qualitative change of functions of their state final evaluation is actuated. Taking into account international experience, the provision is grounded that the external independent assessment of high school graduates is an objective tool for identifying the appropriate level of pupils' training and will encourage them to motivated their choice of further training in the lyceum.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714365/1/anotovani%202018-pages-242-243.pdf
- Головко, Світлана Григорівна (orcid.org/0000-0003-0795-7166 <http://orcid.org/0000-0003-0795-7166>) (2018) Organizational-pedagogical and normative-legal preconditions of introduction of external independent assessment of the applicants of gymnasium education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2018 рік Педагогічна думка, м. Київ, pp. 241-242. ISBN 978-966-644-464-9