Організаційно-методичні засади моніторингових систем якості загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714374/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=6767 |
|
Title |
Організаційно-методичні засади моніторингових систем якості загальної середньої освіти
Organizational and methodical principles of monitoring systems of general secondary education quality |
|
Creator |
Лукіна, Т.О.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Визначено сутність організаційно-методичних засад моніторингових систем якості освіти, зокрема загальної середньої.Зазначені засади являють собою певну сукупність теоретичних положень і умов, які визначають правила, принципи, алгоритми, методики забезпечення функціонування моніторингових систем якості загальної середньої освіти та проведення відповідних досліджень. Вони складаються з концептуальних, нормативно-правових, технологічних і методичних засад.
The essence of the organizational and methodological foundations of the systems for education qualitymonitoring, in particular the general secondary education, is determined. These principles represent a certain set of theoretical provisions and conditions that determine the rules, principles, algorithms, methods for ensuring the functioning of the monitoringsystems for general secondary education quality and conducting relevant research. They consist of conceptual, normative-legal, technological and methodical foundations. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714374/1/anotovani_2017-pages-58-59.pdf
- Лукіна, Т.О. (orcid.org/0000-0002-3802-6666 <http://orcid.org/0000-0002-3802-6666>) (2017) Organizational and methodical principles of monitoring systems of general secondary education quality In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 57-58. ISBN 978-966-644-398-5 |
|