Запис Детальніше

Варіативна складова змісту освіти в контексті диференціації навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714414/
 
Title Варіативна складова змісту освіти в контексті диференціації навчання
The variable component of the curriculum in the context of differentiated approach
 
Creator Кизенко, Василь Іванович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкрито теоретико-методичні засади варіативної складової змісту освіти як важливої умови задоволення пізнавальних потреб учнів. Розглянуто диференціацію навчання, яка спрямована на досягнення цілей особистісно орієнтованої освіти. Проаналізовано сутність факультативів як форми диференціації навчання.
In the article the theoretical and methodological foundations of elective component of the curriculum as an important condition to meet the cognitive needs of students are revealed. We are focusing on the differentiated approach, which is aimed at achieving the objectives of individually oriented education. The essence of electives as a form of differentiation of instruction is analyzed.
 
Publisher РДГУ
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714414/1/KVI_2014_Rivne.pdf
- Кизенко, Василь Іванович (2014) The variable component of the curriculum in the context of differentiated approach Оновлення змісту, форм та методів навчання виховання в закладах освіти : Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету, 9 (52). pp. 27-31. ISSN ISBN 966-7281-09-10