Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників в умовах особистісно-орієнтованого навчання
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів Інформація| Поле | Співвідношення | |
| Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714415/
|
|
| Title |
Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників в умовах особистісно-орієнтованого навчання
Formation of value-semantic orientations of high school students in terms of student-centred teaching |
|
| Creator |
Косянчук, Сергій Володимирович
|
|
| Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
| Description |
У статті розкривається необхідність увідповіднити цілі шкільної освіти особистісноорієнтованому навчанню. Автор наголошує на потребі конструювати зміст гуманітарних предметів з огляду на формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників. Аналізуються потенційні можливості навчальних програм з української і світової літератур, які мають нести ціннісно-смислове навантаження.
The paper reveals the need for correlation between the purposes' of school education and the student-centred teaching. The author focuses on designing the content of the Humanities considering the formation of value-semantic orientations of high school students. Also prospective of training programs in Ukrainian and World Literature bearing value-semantic sense is analyzed. |
|
| Publisher |
РДГУ
|
|
| Date |
2014
|
|
| Type |
Article
PeerReviewed |
|
| Format |
text
|
|
| Language |
uk
|
|
| Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714415/1/SVK_2014%20Rivne.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2014) Formation of value-semantic orientations of high school students in terms of student-centred teaching Оновлення змісту, форм та методів навчання виховання в закладах освіти : Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету, 8 (51). pp. 132-136. ISSN ISBN 966-7281-09-10 |
|