ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ АНДРАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ ДЛЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ У США І КАНАДІ
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ АНДРАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ ДЛЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ У США І КАНАДІ
PECULIARITIES OF ANDRAGOGS TRAINING FOR SYSTEM OF ADULT EDUCATION IN THE USA AND CANADA |
|
Creator |
Теренко, О.
|
|
Subject |
андрагогічний персонал; Канада; компетентнісний підхід; освіта дорослих; професійна підготовка; США
377/378:374.7 adult education; andragog; Canada; competence approach; professional preparation; USA — |
|
Description |
Досліджено організаційні та змістові особливості підготовки андрагогічного персоналу у США і Канаді; розкрито сутність компетентнісного підходу, особливості його застосування у підготовці андрагогів у північноамериканських країнах; доведено, що саме компетентнісний підхід забезпечує орієнтацію на результат навчання в його діяльнісному вимірі; визначено, що професійна підготовка андрагогічного персоналу для системи освіти дорослих у США і Канаді пройшла досить тривалий шлях історичного розвитку та продовжує розвиватися у відповідності до вимог сучасного суспільства; розкрито багаторівневість та різноспрямованість підготовки андрагогів, яка здійснюється у коледжах та університетах, з можливістю здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів магістра, спеціаліста, доктора за різними напрямами підготовки в галузі освіти дорослих; показано різноманітність та багатоаспектність програм підготовки андрагогів у США і Канаді; проаналізовано зміст програм підготовки андрагогів, які доцільно класифікувати на програми освіти дорослих, лідерства в освіті дорослих, програми міждисциплінарного характеру; доведено, що змістовими особливостями програм підготовки андрагогів є гнучкість, диверсифікація, практико-орієнтованість; проведено компаративістський аналіз програми «Освіта дорослих» за освітньо-кваліфікаційними рівнями магістр та доктор філософії; показано, що різні магістерські програмами вирізняються кількістю дисциплін, змістом, а вимоги до програми магістра наук є більш високими; виявлено, що програми доктора філософії спрямовані на поглиблення знань та набуття андрагогічних компетентностей, формування дослідницьких умінь та навичок, а програми доктора наук у галузі освіти дорослих орієнтовані на підготовку лідерів та вчених-практиків; встановлено, що коледжі та університети США і Канади здійснюють не тільки професійну підготовку майбутніх фахівців у галузі освіти дорослих, а й забезпечують їх подальший професійний розвиток завдяки створенню професійних асоціацій фахівців освіти дорослих, ресурсних освітніх центрів, проведення тренінгів тощо
Peculiarities of andragogs training in the USA and Canada are singled out. Competence approach is analyzed. Competence approach is aimed at formation of readiness to use effectively knowledge, skills, values, psychological peculiarities of people and information, human and material resources for achieving aim. Concept “competence” is viewed. Department of education in the USA views competence as complex of skills, which are necessary for fulfillment of a certain assignment. In other sources competence is viewed as ability to fulfill individual or social requirements and successful fulfillment of tasks. Departments of educational establishments that train andragogs are classified. Professional training of andragogs is conducted at administrative departments, which are called colleges or schools. There is only slight difference between college and school. Some universities have at their structure colleges and schools. Levels of higher education in the USA and Canada are systematized. Training of specialists is conducted at three levels: bachelor, master, doctor of philosophy. Programs of andragogs training are classified. Taking into account content peculiarities all programs of andragogs training are subdivided into three groups: specializing in adult education, specializing in leadership in adult education, interdisciplinary programs. Peculiarities of program “Adult education” master and doctor of philosophy levels are singled out. Comparative analysis of master and doctor of philosophy programs is conducted. Bachelor, master and doctor of philosophy programs have not only differences, but also some common features. Common features are the following integration of theory and practice and taking into account results of scientific research. It is shown that various master's programs are distinguished by the number of disciplines, content, and requirements for the master's degree program are higher. It has been found that PhD programs aim at deepening knowledge and acquiring andragogical competencies, developing research skills, and the doctoral programs in adult education focus on training leaders and practitioners. Research results demonstrate that that US and Canadian colleges and universities carry out not only the professional training of future professionals in the field of adult education, but also provide their further professional development through the creation of professional associations of adult education professionals, resource education centers, trainings, etc |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-12-30
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13421
10.18372/2411-264Х.13.13421 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 13 (2018); 100-104
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 13 (2018); 100-104 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 13 (2018); 100-104 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|