Запис Детальніше

ТРЕНІНГ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК ФОРМА СОЦІАЛЬНО-МОВЛЕННЄВОЇ ВЗАЄМОДІЇ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ОСНОВИ КОМУНІКАЦІЇ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ»

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ТРЕНІНГ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК ФОРМА СОЦІАЛЬНО-МОВЛЕННЄВОЇ ВЗАЄМОДІЇ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ОСНОВИ КОМУНІКАЦІЇ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ»
TRAINING OF COMMUNICATIVE COMPETENCE AS A FORM OF SOCIO-LINGUISTIC INTERACTION OF FUTURE SOCIAL WORKERS IN THE PROCESS OF STUDY OF THE COURSE «BASIS OF COMMUNICATION IN SOCIAL WORK»
 
Creator Куб’як, Н.; Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
Равлюк, Т.; Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
 
Subject компетентність; комунікативна компетентність; соціально-психологічний тренінг; тренінг
37.091.12:36-051
competence; communicative competence; social psychological training; training.

 
Description У процесі якісної підготовки у закладах вищої освіти творчих фахівців, мотивованих до постійного підвищення професійного рівня, актуальною є проблема розвитку й удосконалення комунікативної компетентності, творчого потенціалу, підвищення культури усного та писемного мовлення. Реалізація зазначених завдань можлива в умовах оволодіння майбутніми соціальними працівниками майстерністю слова у процесі вивчення професійно-зорієнтованих дисциплін, зокрема «Основи комунікації в соціальній роботі», «Тренінг формування комунікативних навичок». Метою статті є обґрунтування значення тренінгової роботи у формуванні комунікативної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі вивчення курсу «Основи комунікації в соціальній роботі». У виборі форм, методів, прийомів роботи, які сприяють формуванню комунікативної компетентності студентів, було враховано результати опитування викладачів кафедри педагогіки та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, соціальних педагогів, соціальних працівників міста Чернівці. Аналіз результатів дослідження засвідчив, що найбільш ефективними серед них є підготовка та проведення тренінгів (72,40%), нестандартних заходів соціального спрямування (54,94%), організація зустрічей із фахівцями соціальної сфери (49,65%), підготовка та проведення ділових ігор (49,03%), «круглих столів» на актуальну соціальну тематику (44,38%), бесід з різними категоріями клієнтів (41,18%), дискусій (36,3%), прес-конференцій (35,7%). Наведено приклади тренінгових вправ, які формують навички вербального та невербального спілкування майбутніх соціальних працівників у процесі вивчення курсу «Основи комунікації в соціальній роботі» («Наші імена», «Подарунок», «Гамір», «Стратегії поведінки у в конфлікті та шляхи його розв’язання»).
In the process of qualitative training of creative specialists in higher education institutions, they are motivated to continuous professional development, the problem is the development and improvement of communicative competence, creative potential, and enhancement of the culture of oral and written speech. The implementation of these tasks is possible in the context of mastering the skills of future social workers by the skill of the word in the process of studying professionally oriented disciplines, in particular, "Fundamentals of communication in social work", "Training of the formation of communicative skills".The purpose of the article is to justify the importance of training work in forming the communicative competence of future social workers in the course of studying the course "Fundamentals of communication in social work".In the choice of forms, methods of work that contribute to the formation of communicative competence of students, the results of the survey of teachers of the Department of Pedagogy and Social Work of Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University, social educators and social workers of Chernivtsi were taken into account. Analysis of the results of the study has showed that the most effective among them is the preparation and conducting of trainings (72.40%), non-standard social activities (54.94%), organization of meetings with social specialists (49.65%), preparation and conducting of business games (49,03%), round tables on actual social topics (44,38%), conversations with different categories of clients (41,18%), discussions (36,3%), press conferences (35,7 %).Examples of training exercises that form the skills of verbal and non-verbal communication of future social workers in the process of studying the course "Fundamentals of Communication in Social Work" ("Our Names", "Gift", "Gamer", "Strategies of Conduct in Conflict and ways to solve it") are given.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-12-30
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13398
10.18372/2411-264Х.13.13398
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 13 (2018); 14-19
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 13 (2018); 14-19
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 13 (2018); 14-19
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).