Запис Детальніше

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ ФАХІВЦЯ З СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ ФАХІВЦЯ З СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
THE SOCIAL-PSYCHOLOGICAL SUPPORT FOR THE PROFESSIONALIZATION OF A SOCIAL WORK SPECIALIST IN THE PROCESS OF VOCATIONAL TRAINING
 
Creator Балахтар, В.
 
Subject соціальна робота; соціально-психологічні особливості; соціально-психологічний супровід; професіоналізація; фахівець
159.923.2:364-051
Social Work; socio-psychological peculiarities; social and psychological support; professionalization; a specialist

 
Description У роботі висвітлюються особливості соціально-психологічного супроводу професіоналізації фахівця з соціальної роботи на етапі професійної підготовки у закладах вищої освіти. Обґрунтовано необхідність створення сприятливих умов для життєвого самовизначення й самореалізації кожної особистості, підготовку висококваліфікованого, конкурентоспроможного, здатного до постійного самовдосконалення, успішного розвитку як особистості і професіонала, реалізації творчого потенціалу, забезпечення гармонійного професійного становлення фахівця, підтримку його інноваційної діяльності та громадської активності у процесі професіоналізації фахівця. Автор зазначає, що соціально-психологічний супровід професіоналізації фахівця з соціальної роботи потребує використання різних видів, форм і методів роботи, що сприятиме формуванню, розвитку й саморозвитку внутрішніх сил особистості фахівця, активізації механізмів саморегуляції, індивідуальному прийняттю фахівцями з соціальної роботи цінностей діалогічної взаємодії, пошуку власного стилю діяльності, підвищенню професійної культури, розширенню практичних можливостей і професійної компетентності, гармонізації його внутрішнього світу і загалом його професійному становленню у сфері соціальної роботи. Виявлено, що соціально-психологічний супровід професіоналізації  як процес соціалізації фахівців уможливлює виокремлення первинної і вторинної професіоналізації, де первинна професіоналізація передбачає сприяння отриманню професійних знань, умінь і навичок, необхідних для успішного здобуття спеціальності, період формування фахівця як суб’єкта професійної діяльності і професійних відносин, вторинна – сприяння формуванню фахівця як професіонала, досягнення «акме», тобто супровід безпосередньо процесу становлення і розвитку професіоналізму у фахівців, формування професійного досвіду і майстерності, самореалізації особистості фахівця у професійній діяльності.
The paper highlights the peculiarities of the socio-psychological support for the professionalization of a Social Work specialist at the stage of professional training in the higher education institutions. The necessity of creation of favorable conditions for the life self-determination and self-realization of each person, preparation of highly skilled, competitive, capable of constant self-improvement, successful development of both personality and professional, realization of creative potential, ensuring of harmonious professional formation of a specialist, support of his/her innovative activity and public activity in the process of the specialist’s professionalization is substantiated. The author notes that the socio-psychological support for the professionalization of a Social Work specialist requires the use of different types, forms and methods of work that will contribute to the formation, development and self-development of the internal forces of the personality of a specialist, the activation of self-regulation mechanisms, the individual acceptance of the values of dialogical interaction by the Social Work specialists, the search of the own style of activity, improvement of professional culture, expansion of practical possibilities and professional competence, harmonization of its internal communication and in general his/her professional development in the field of social work. It was found out that the socio-psychological support of professionalization as a process of socialization of specialists makes it possible to distinguish between primary and secondary professionalization, where primary professionalization involves the acquisition of the professional knowledge and skills necessary for successful acquisition of a specialty, the period of formation of a specialist as a subject of professional activity and professional relations , secondary - to facilitate the formation of a specialist as a professional, the achievement of "acme", that is, the direct support of the process of formation and development of professionalism in specialists, the formation of professional experience and skill, self-realization of the personality of a specialist in professional activities
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-12-30
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13388
10.18372/2411-264Х.13.13388
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 13 (2018); 104-111
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 13 (2018); 104-111
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 13 (2018); 104-111
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).