Запис Детальніше

ІННОВАЦІЙНІ МОДЕЛІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ІННОВАЦІЙНІ МОДЕЛІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД
UNIVERSITY EDUCATION INNOVATIVE MODELS IN UKRAINE: FOREIGN EXPERIENCE
 
Creator Лузік, Е.; Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
Хоменко-Семенова, Л.; Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
Кокарєва, А.; Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
Гурська, О.; Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
 
Subject заклад вищої освіти; освітньо-інформаційне середовище; моделі університетської освіти
378.091:005.591
higher education institution; educational and information environment; university education models

 
Description У даному дослідженні представлено інноваційні моделі розвитку вищої освіти країн Європи та Чорноморського регіону. Проаналізовано вплив інноваційних моделей на ефективність освітньо-інформаційного середовища закладів вищої освіти представлених країн. Розглянуто основні тенденції розвитку університетської освіти в аспекті переходу до інноваційної моделі «економіки знань», обумовленою заміщенням домінуючої позиції праці на знання. Наведені основні складові якісної вищої освіти, що дозволяють акцентувати увагу на необхідності зміни вектору розвитку вищої освіти в Україні, обумовлених вимогами інноваційної моделі економіки до освітньої системи. Доведено залежність розвитку вищої освіти від: наявності тісного взаємозв’язку в системі «вища освіта – ринок праці – потреби суспільства – значущість для людини»; успішне впровадження інноваційної моделі розвитку вищої освіти, в основі якої – інноваційні методи та технології (групова робота, метод проектів, «мозковий штурм», комунікативні тренінги; метод «керуючого тексту», метод кейсів, модерації; бізнес-симуляції, Інтернет ігри (навчальні) і т. ін.); головних зовнішніх чинників – глобалізації економіки, формування інноваційного освітньо-інформаційного простору та поліпшення інтеграції країн світу, а також внутрішніх чинників – підвищення статусу та якості вищої професійної освіти з обов’язковим формуванням цілісної первинної освіти
This study presents innovative models of developing higher education in Europe and the Black Sea region. The impact of innovative models on the effectiveness of the educational and information environment of higher education institutions in the represented countries is analyzed. The main trends in the university education development in terms of the transition to an innovative model of the "knowledge economy", due to the substitution of the dominant position of labour to knowledge, are considered. The main components of high-quality higher education are given, allowing to focus attention on the need to change the vector of developing the higher education in Ukraine, conditioned by the requirements of an innovative economy model to the educational system. There was proved the dependence of higher education development on the existence of a close relationship in the system "higher education - the labour market - the needs of society - importance for the person"; successful implementation of an innovative model for the higher education development based on innovative methods and technologies (group work, project method, "brainstorming", communication training, "control text" method, case study method, moderation method; business simulation, Internet games (training ), etc.); the main external factors — the economic globalization, the formation of an innovative educational and information environment, and the improvement of the countries' integration all over the world, as well as internal factors — raising the status and quality of higher professional education with the obligatory forming a holistic primary education.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-12-30
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13399
10.18372/2411-264Х.13.13399
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 13 (2018); 19-26
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 13 (2018); 19-26
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 13 (2018); 19-26
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).