Запис Детальніше

МЕТОДИЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ВІДТВОРЕННЯ ПРОСТОРУ В АКАДЕМІЧНОМУ МАЛЮНКУ ТА ЖИВОПИСІ

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title МЕТОДИЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ВІДТВОРЕННЯ ПРОСТОРУ В АКАДЕМІЧНОМУ МАЛЮНКУ ТА ЖИВОПИСІ
THE MAIN PROBLEMS OF THE SPACE RECREATING IN THE ACADEMICS PAINTING AND DREWING
 
Creator Подволоцька, О.
 
Subject лінія горизонту; простір; поле зору; реалістичний малюнок; текстурний градієнт
75:7.013
horizon line; space; sight; realistic drawing; texture gradient

 
Description У статті розглядаються основні проблеми відтворення простору в сучасному академічному малюнку та живописі. Автор аналізує основні проблеми відтворення простору та здійснює пошук можливостей координування просторової організації у реалістичному зображенні. Досліджує внутрішні когнітивні структури сприймаючих та способи їх зміни. Підвищення рівня навчання та формування просторового бачення засобами академічного малюнку та живопису можливо тільки за умови знань психологічних особливостей просторового сприйняття та педагогічних особливостей формування даної функції. Сучасні дослідження здебільшого спрямовані на розробку методичної системи вдосконалення перспективної грамотності або загальної образотворчої грамотності. Проте, формування аналітичного аспекту, пов’язаного з просторовим баченням, поєднуючого всю фрагментарну інформацію в єдину систему до цього часу залишається не достатньо вивченим. Такі поняття, як лінійно-конструктивна побудова предметів, перспективні скорочення форм, світло-тонові відношення об’єктів – завжди знаходяться в центрі уваги викладачів образотворчого мистецтва. На основі практичного та теоретичного матеріалу автор приходить до висновку, що простір виконує найважливішу функцію – сприяє упорядкуванню та організації всіх елементів композиції відносно точки зору та лінії горизонту. Аналіз основних труднощів і типових помилок у відтворенні простору дозволяє встановити та усунути основні причини неефективності сучасного навчального процесу в образотворчому мистецтві
The article deals with the main problems of the space recreating in contemporary academic drawing and painting. The author analyzes the main problems of the space recreating and searches the opportunities to the coordination of the spatial organization in a realistic image. She investigates the internal cognitive structures that one, who perceives and the change of them. Improvement of the educational level and the shaping of spatial vision through the academic drawing and painting is possible only based on the psychological peculiarities of spatial perceptions’ knowledges and on the shaping of pedagogical peculiarities function. The Modern researches are aimed to the methodological system of fine promising literacy or general fine literacy. However, the formation of the analytical aspect associated with spatial visibility, combining all the snippy information into a single system and until now is not enough investigated. Such concepts like linear constructive model of the objects, perspective changes of the forms, light-tone appurtenance of objects - are always in the center of the attention for fine arts teachers. Based on practical and theoretical material, the author concludes that the space performs the most important function - contributes to the ordering and organization of all elements of the composition in terms of the point of view and the horizon line. Analysis of the main difficulties and typical mistakes in recreating of space establish and eliminate the main reasons for the ineffectiveness of the modern educational process in the fine arts
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-12-30
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13411
10.18372/2411-264Х.13.13411
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 13 (2018); 54-59
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 13 (2018); 54-59
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 13 (2018); 54-59
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).