ОСОБЛИВОСТІ СУСПІЛЬНОЇ ОПІКИ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ У СИСТЕМІ ШКІЛЬНИЦТВА БУКОВИНИ КІНЦЯ ХІХ СТОЛІТТЯ ТА СЬОГОДЕНННЯ
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ОСОБЛИВОСТІ СУСПІЛЬНОЇ ОПІКИ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ У СИСТЕМІ ШКІЛЬНИЦТВА БУКОВИНИ КІНЦЯ ХІХ СТОЛІТТЯ ТА СЬОГОДЕНННЯ
PECULIARITIES OF PUBLIC SAFETY OF CHILDREN AND YOUTH IN THE SYSTEM OF EDUCATION OF THE BODY OF THE END OF THE XIX CENTURY AND THE PRESENT |
|
Creator |
Марчук, М.
|
|
Subject |
Буковина; діти-сироти; державне шкільництво; опікунсько-виховна діяльність; притулки; суспільна опіка
373.3-056.26(477.85) social care; education; social care of children; children-orphans; trustees and educational institutions; shelters; orphanages; public and private initiative; Bukovina — |
|
Description |
В умовах реформування українського суспільства особливо актуальною є проблема сирітства дітей. У зв’язку з цим, відбувається переорієнтація сучасної системи освіти на сімейні форми опіки. Мета статті полягає у здійсненні історико-педагогічного аналізу розвитку системи суспільної опіки дітей та молоді у системі державного шкільництва на Буковині, визначенні організаційно-педагогічних засад діяльності опікунсько-виховних установ Буковини окресленого періоду, конкретизації завдань сучасних освітньо-опікунських установ в Україні. Методи дослідження – логіко-історичний; вивчення педагогічної наукової, методичної літератури, періодичної преси, законодавства, архівних джерел; узагальнення. Автор розглядає суспільну опіку як особливу форму державної турботи для осіб, які за станом здоров’я чи у кризових обставинах, не можуть самостійно здійснювати свої права, виконувати обов’язки, потребують сторонньої допомоги. Стосовно дітей передбачає забезпечення педагогічних умов, надання можливості отримати освіту, виховання, соціальну підтримку у опікунсько-виховних закладах чи інших опікунських середовищах через призму часу. На думку автора, опікунсько-виховні заклади Буковини упродовж досліджуваного періоду накопичили вартісний досвід, апробація й упровадження якого сприятиме реформуванню сучасної сфери суспільної опіки. У період кінця ХІХ – початку ХХ століття суспільна опіка в системі державного шкільництва Буковини здійснювалась у взаємозв’язку з громадою, охоплювала всіх учнів, особлива увага зосереджувалась на створенні відповідних умов для навчання, організації виховної та профілактичної роботи з учнями, їх батьками (опікунами).
In the context of reforming Ukrainian society, the problem of children's orphanhood is particularly relevant. In this regard, there is a reorientation of the modern education system to family forms of care. The purpose of the article is to carry out a historical and pedagogical analysis of the development of a system of public care for children and young people in the public school system in Bukovina, to determine the organizational and pedagogical foundations for the activities of the tutorial and educational institutions of Bukovina during the outlined period, to specify the tasks of modern educational institutions in Ukraine. Research methods - logical-historical; the study of pedagogical scientific, methodical literature, periodicals, legislation, archival sources; generalizations. The author considers public guardianship as a special form of state care for persons who, due to their state of health or in crisis circumstances, cannot independently exercise their rights and fulfill duties that require outside help. With regard to children, it provides for the provision of pedagogical conditions, the provision of opportunities to receive education, upbringing, and social support in tutoring or educational institutions or other guardianship environments through the prism of time. According to the author, the tutorial and educational institutions of Bukovina during the study period have accumulated valuable experience, testing and implementation of which will contribute to the reform of the modern sphere of public care. During the late XIX - early XX century, public guardianship in the public school system of Bukovina was carried out in conjunction with the society, covered all students, focused on creating appropriate conditions for learning, organizing educational and preventive work with students and their parents (guardians). |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-12-30
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13406
10.18372/2411-264Х.13.13406 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 13 (2018); 26-33
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 13 (2018); 26-33 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 13 (2018); 26-33 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|