Запис Детальніше

Енергоефективне пряме керування моментом у двозонному електроприводі електромобіля на базі синхронної машини з постійними магнітами

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Енергоефективне пряме керування моментом у двозонному електроприводі електромобіля на базі синхронної машини з постійними магнітами
Power-efficient direct torque control in a two-zone PMSM drive for electric vehicle
 
Creator Щур, І. З.
Білецький, Ю. О.
 
Contributor Національний університет «Львівська політехніка»
 
Subject синхронна машина з постійними магнітами
пряме керування моментом
двозонне керування швидкістю
енергетична ефективність
synchronous motor with permanent magnets
direct torque control
two zones of angular speed control
energy efficiency
62-83-52
621.313.3
 
Description Розроблено систему керування електроприводом електромобіля за стратегією
прямого керування моментом синхронної машини з постійними магнітами (СМПМ). З
метою забезпечення енергетичної ефективності у першій зоні регулювання кутової
швидкості завдання на потокозчеплення якоря формується залежно від поточного
значення електромагнітного моменту машини. Для регулювання швидкості у другій зоні
запропоновано просту методику визначення кутової швидкості переходу в цю зону
залежно від поточного значення моменту та величини бортової напруги електромобіля.
Проведене комп’ютерне симулювання показало ефективність запропонованого рішення
та високу динаміку розробленої системи керування електроприводом електромобіля.
This work presents the electric control system for electric vehicle drive based on the
strategy of direct torque control of a synchronous machine with permanent magnets. In order
to provide energy efficiency in the first zone of angular speed regulation, the reference of the
armature flux is formed depending on the current value of the electromagnetic torque of the
machine. To control the angular speed in the second zone, a simple method for determining the
angular speed of the transition to this zone is proposed, depending on the current value of the
torque and the value of the on-board voltage of electric vehicle. The conducted computer
simulation showed the effectiveness of the proposed solution and the high dynamics of the
developed control system of electric drive for electric vehicle.
 
Date 2019-02-06T10:13:18Z
2019-02-06T10:13:18Z
2018-02-26
2018-02-26
 
Type Article
 
Identifier Щур І. З. Енергоефективне пряме керування моментом у двозонному електроприводі електромобіля на базі синхронної машини з постійними магнітами / І. З. Щур, Ю. О. Білецький // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Електроенергетичні та електромеханічні системи. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 900. — С. 57–66.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/44072
Shchur I. Z. Power-efficient direct torque control in a two-zone PMSM drive for electric vehicle / I. Z. Shchur, Yu. O. Biletskyi // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Elektroenerhetychni ta elektromekhanichni systemy. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 900. — P. 57–66.
 
Language uk
 
Relation Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Електроенергетичні та електромеханічні системи, 900, 2018
1. Chau K. T. Overview of permanent-magnet brushless drives for electric and hybrid electric vehicles / K. T. Chau, C. C. Chan, C. Liu // IEEE Trans. on Industry Electronics. – 2008. – Vol. 55. –P. 2246–2257.
2. Bose B.K. Modern Power Electronics and AC Drives / B. K. Bose. – Prentice Hall PTR, 2002. – 711 p.
3. Buja G. S. Direct torque control of PWM inverter-fed AC motors – A survey / G. S. Buja, M. P. Kazmierkowski // IEEE Trans. Ind. Electron. – 2004. – Vol. 51, No. 4. – P. 744–757.
4. Takahashi I. A new quick-response and high-efficiency control strategy of an induction motor / I. Takahashi, T. Noguchi // IEEE Trans. Ind. Applicat. – 1986. – Vol. IA-22, No. 5. – P. 820–827.
5. Depenbrock M. Direct self-control (DSC) of inverter-fed induction machine // IEEE Trans. Power Electron. – 1988. – Vol. 3, No. 4. – P. 420–429. 3.
6. Zhong L. Analysis of direct torque control in permanent magnet synchronous motor drives / L. Zhong, M. Rahman, W. Hu, K. Lim // IEEE Trans.Power Electron. – 1997. – Vol. 12, No. 3. – P. 528–536.
7. Y. Zhang. A simple method to reduce torque ripple in direct torque-controlled permanent-magnet synchronous motor by using vectors with variable amplitude and angle / Y. Zhang, J. Zhu, W. Xu, Y. Guo // IEEE Trans. Ind. Electron. – 2011. – Vol. 58, No. 7. – P. 2848–2859.
8. Arumugam S. Novel switching table for direct torque controlled permanent magnet synchronous motors to reduce torque ripple / S. Arumugam, M. Thathan // Journal of Power Electronics. – 2013. – Vol. 13, No. 6. – P. 939–954.
9. Gallegos-López G. Optimum torque control of permanent-magnet AC machines in the field-weakened region / G. Gallegos-López, F. S. Gunawan, J. E. Walters // IEEE Trans. Ind. Applicat. – 2005. – Vol. 41, No. 4. – P. 1020–1028.
10. Inoue Y. Comparative study of PMSM drive systems based on current control and direct torque control in flux-weakening control region / Y. Inoue, S. Morimoto, M. Sanada. // IEEE Trans. Ind. Applicat. – 2012. – Vol. 48, No. 6. – P. 2382–2389.
11. Щур І.З. Система керування синхронною машиною з постійними магнітами з максимальною енергетичною ефективністю з ослабленням поля / І. З. Щур, М. Ф. Мандзюк // Вісн. Нац. ун-ту «Харк. політехн. ін-т»: Проблеми автоматизованого электроприводу. Теорія и практика. – Вип. 36(1009). – Харків, 2013. – С. 263–266.
1. Chau K. T. Overview of permanent-magnet brushless drives for electric and hybrid electric vehicles, K. T. Chau, C. C. Chan, C. Liu, IEEE Trans. on Industry Electronics, 2008, Vol. 55. –P. 2246–2257.
2. Bose B.K. Modern Power Electronics and AC Drives, B. K. Bose, Prentice Hall PTR, 2002, 711 p.
3. Buja G. S. Direct torque control of PWM inverter-fed AC motors – A survey, G. S. Buja, M. P. Kazmierkowski, IEEE Trans. Ind. Electron, 2004, Vol. 51, No. 4, P. 744–757.
4. Takahashi I. A new quick-response and high-efficiency control strategy of an induction motor, I. Takahashi, T. Noguchi, IEEE Trans. Ind. Applicat, 1986, Vol. IA-22, No. 5, P. 820–827.
5. Depenbrock M. Direct self-control (DSC) of inverter-fed induction machine, IEEE Trans. Power Electron, 1988, Vol. 3, No. 4, P. 420–429. 3.
6. Zhong L. Analysis of direct torque control in permanent magnet synchronous motor drives, L. Zhong, M. Rahman, W. Hu, K. Lim, IEEE Trans.Power Electron, 1997, Vol. 12, No. 3, P. 528–536.
7. Y. Zhang. A simple method to reduce torque ripple in direct torque-controlled permanent-magnet synchronous motor by using vectors with variable amplitude and angle, Y. Zhang, J. Zhu, W. Xu, Y. Guo, IEEE Trans. Ind. Electron, 2011, Vol. 58, No. 7, P. 2848–2859.
8. Arumugam S. Novel switching table for direct torque controlled permanent magnet synchronous motors to reduce torque ripple, S. Arumugam, M. Thathan, Journal of Power Electronics, 2013, Vol. 13, No. 6, P. 939–954.
9. Gallegos-López G. Optimum torque control of permanent-magnet AC machines in the field-weakened region, G. Gallegos-López, F. S. Gunawan, J. E. Walters, IEEE Trans. Ind. Applicat, 2005, Vol. 41, No. 4, P. 1020–1028.
10. Inoue Y. Comparative study of PMSM drive systems based on current control and direct torque control in flux-weakening control region, Y. Inoue, S. Morimoto, M. Sanada., IEEE Trans. Ind. Applicat, 2012, Vol. 48, No. 6, P. 2382–2389.
11. Shchur I.Z. Systema keruvannia synkhronnoiu mashynoiu z postiinymy mahnitamy z maksymalnoiu enerhetychnoiu efektyvnistiu z oslablenniam polia, I. Z. Shchur, M. F. Mandziuk, Visn. Nats. un-tu "Khark. politekhn. in-t": Problemy avtomatyzovanoho elektropryvodu. Teoriia y praktyka, Iss. 36(1009), Kharkiv, 2013, P. 263–266.
 
Rights © Національний університет „Львівська політехніка“, 2018
© Щур І. З., Білецький Ю. О., 2018
 
Format 57-66
10
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки