Запис Детальніше

Роль психологічної служби освіти в індивідуалізації навчально-виховного процесу в Україні (1991-2010 рр.)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714452/
 
Title Роль психологічної служби освіти в індивідуалізації навчально-виховного процесу в Україні (1991-2010 рр.)
Тhe role of the psychological service of education in individualization of the educational process in Ukraine (1991-2010)
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті ретроспективно висвітлюється розвиток діяльності психологічної служби освітньої системи незалежної України в контексті реалізації особистісно-орієнтованої освітньої парадигми. В результаті дослідження було встановлено, що проголошення особистісно-орієнтованої освітньої політики в країні здійснювалося у вигляді таких ініціатив, як створення психологічної служби в школі, а пізніше у всіх навчальних закладах, як а також збільшення уваги до психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів та перепідготовки практикуючих вчителів та педагогів. Найважливішим досягненням стала організація діяльності незалежного національного інституту - Психологічної служби системи освіти України (1998 р.). Діяльність її співробітників у наступні роки сприяла реалізації індивідуалізованого, особистісно-орієнтованого підходу до студентів різного віку засобами і технологіями практичної психології. Визначено внесок В. Панки у розвиток служби та розвиток теоретико-методологічних засад її діяльності.
Аналіз української наукової та психологічної літератури за 2000-2010 роки показав зміщення акцентів у дослідженнях психології з вивчення індивідуальних функціональних проблем навчального процесу (1950 - перша половина 1980-х рр.) На вивчення індивідуальна особистість, її талант і саморозвиток, але поза контекстом навчальної діяльності.
In the article, in retrospect, the development of the activity of the psychological service of the educational system of independent Ukraine is highlighted in the context of the implementation of the personality-oriented educational paradigm. As a result of the study, it was established that the proclamation of a person-centered educational policy in the country was implemented in the form of such initiatives as the creation of a psychological service in the school, and later in all educational institutions, as well as in increasing attention to the psychological and pedagogical training of future teachers and the retraining of practicing teachers and educators. The most significant achievement was the organization of the activity of an independent national institution - the Psychological Service of the educational system of Ukraine (1998). The activities of its employees in subsequent years contributed to the realization of an individualized, person-centered approach to students of all ages by means and technologies of practical psychology. The contribution of V. Panka to the development of the service and the development of the theoretical and methodological foundations of its activities are defined.
Analysis of the Ukrainian scientific and psychological literature for the period of 2000-2010 years showed a shift in emphasis in psychology research from the study of individual functional problems of the learning process (1950 - the first half of the 1980s) to the study of an individual personality, its talent and self-development, but outside the context of learning activities.
 
Publisher Інститут післядипломної освіти та довузівської підготовки Прикарпатського національного університету
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714452/1/%D0%94%D1%96%D1%87%D0%B5%D0%BA%20%D0%9D.%D0%9F.%20%D0%86%D0%B2.%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA.pdf
- Дічек, Наталія Петрівна (2018) Тhe role of the psychological service of education in individualization of the educational process in Ukraine (1991-2010) кафедра професійної освіти та інноваційних технологій Інституту післядипломної освіти та довузівської підготовки Прикарпатського національного університету. pp. 26-38.