Запис Детальніше

Особливості формування змісту навчального посібника з інформаційних технологій для майбутніх вчителів-гуманітаріїв

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714462/
http://uej.undip.org.ua/products/2015/article.php
 
Title Особливості формування змісту навчального посібника з інформаційних технологій для майбутніх вчителів-гуманітаріїв
The peculiarities of forming the contents of training manual on information technologies for the future teachers of arts & humanities
Особенности формирования содержания учебного пособия по информационным технологиям для будущих учителей-гуманитариев
 
Creator Gurzhiy, A.M.
Kartashova, L.A.
Lapinskiy, V.V.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядаються проблеми, викликані принципово новими
вимогами до педагогічної діяльності сучасних вчителів гуманітарних предметів. Означено умови розроблення навчального посібника як складника авторської системи навчання інформаційних технологій студентів – майбутніх вчителів, завданням якої є формування готовності до використання інформаційних технологій (у професійній діяльності й у самонавчанні) як однієї із неодмінних, на сьогодні, якостей майбутнього вчителя.
The problems caused by fundamentally new requirements to pedagogical activity of modern teachers of foreign languages are examined in the article. The terms of development
of training manual are marked as a constituent of the authorial system of teaching information technologies to students – the future teachers of foreign languages, whose task is forming readiness to use the information technologies (in professional activity and in self-training) as one of the necessary qualities of future teacher for today. Creation of textbook intended for the process of forming of professional ІТ-readiness, is an important task. His subject filling must provide the knowledgeable base
of the professional use of ІТ by the future teacher, and structure – the organization of the process of teaching that would give possibility to provide an absolute achievement by all students the necessary level of ІТ-readiness and
to part of students, who find out corresponding capabilities, advanced mastering of technologies and facilities of activity.
В статье рассматриваются проблемы, вызванные принципиально
новыми требованиями к педагогической деятельности современных учителей гуманитарных специальностей. Определены условия разработки учебного пособия как необходимой части системы обучения информационным технологиям студентов – будущих учителей гуманитарных специальностей, целью создания которой является формирование готовности к использованию информационных технологий в профессиональной деятельности и в самообучении как одной из непременных качеств современного учителя
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714462/1/ukrpj_2015_1_18.pdf
- Gurzhiy, A.M., Kartashova, L.A. and Lapinskiy, V.V. (orcid.org/0000-0002-2832-4774 <http://orcid.org/0000-0002-2832-4774>) (2015) The peculiarities of forming the contents of training manual on information technologies for the future teachers of arts & humanities Ukrainian Pedagogical Journal, 1. pp. 150-162. ISSN 2411-1317