Запис Детальніше

СИНДРОМ ВИГОРАННЯ ЯК ПРОЯВ ПРОФЕСІЙНОЇ ДЕФОРМАЦІЇ ПЕДАГОГІВ

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title СИНДРОМ ВИГОРАННЯ ЯК ПРОЯВ ПРОФЕСІЙНОЇ ДЕФОРМАЦІЇ ПЕДАГОГІВ
BURNOUT SYNDROME AS A MANIFESTATION OF TEACHER'S PROFESSIONAL DEFORMATION
 
Creator Дубчак, О.; Кафедра педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету
 
Subject професійна деформація; синдром емоційного вигорання; симптоми емоційного виснаження; розумове виснаження; профілактика вигорання
159.922:159.944.4(015)
professional deformation; emotional burnout syndrome; emotional exhaustion symptoms; mental exhaustion; prevention of burnout syndrome
159.922:159.944.4(015)
 
Description Професійна деформація - це деструкції, які виникають в процесі виконання трудової діяльності і негативно впливають на її продуктивність. Вони породжують професійно небажані якості і змінюють професійне і особисте поведінку людини. Найбільший професійна деформація впливає на особистісні особливості представників тих професій, робота яких пов'язана з людьми (педагоги, психологи, соціальні працівники, медичні працівники, чиновники, керівники, поліцейські тощо). Одним із суттєвих проявів професійної деформації педагогів є синдром емоційного вигорання. Синдром вигорання являє собою процес поступової втрати емоційної, когнітивної і фізичної енергії, що проявляється у симптомах емоційного, розумового виснаження, фізичної втоми, особистісного відсторонення і зниження задоволення від виконуваної роботи. Він розглядається як результат невдало вирішеного стресу на робочому місці. Виділяють три ключові ознаки синдрому емоційного вигорання: граничне виснаження, відстороненість від (клієнтів, пацієнтів, учнів, студентів) і від роботи, відчуття неефективності і недостатності своїх досягнень. Виявлено п’ять ключових груп симптомів характерних для синдрому вигорання: фізичні, емоційні, поведінкові, соціальні симптоми, інтелектуальний стан. Досліджуючи цю проблему науковці дійшли висновку, що суттєву роль в професійному вигоранні відіграють такі основні фактори: особистісний; рольовий; організаційний. В статті розглядається діагностичні критерії і методи профілактики синдрому, які є вкрай важливими для представників усіх професій, особливо тих, що входять до групи ризику.
Professional deformation is the destruction that occurs during work activity and negatively affects its performance. In addition, the destructions generate professionally undesirable qualities changing both professional and personal behaviour. Furthermore, professional deformation has the greatest impact on the personal characteristics of representatives of those professions whose work relates to people (teachers, psychologists, social and medical workers, officials, leaders, police officers, etc.). One of the significant signs related to professional deformation of teachers is the emotional burnout syndrome. Burnout syndrome is viewed as a process of gradual loss of emotional, cognitive and physical energy, which is characterized by the symptoms of emotional and mental exhaustion, as well as physical fatigue, personal isolation, depersonalization, and reduced satisfaction in performance. It is mainly regarded as the result of stress which has not been successfully dealt with at the workplace. Above all, there are three main symptoms of emotional burnout syndrome: extreme exhaustion, detachment from clients (patients, pupils, students) and from work, a sense of inefficiency and lack of achieving high-performance goals. Recent research suggests five key groups of symptoms regarding burnout syndrome. These include both physical, emotional, behavioural, social symptoms and intellectual state. As a result, scientists came to the conclusion that personal, role and organizational factors play an essential role in professional burnout. This paper gives an overview of diagnostic criteria and methods of prevention for burnout syndrome, which are of primary importance for representatives of all professions, especially those who are at risk.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-09-05
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12922
10.18372/2411-264Х.12.12922
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 12 (2018); 118-123
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 12 (2018); 118-123
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 12 (2018); 118-123
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).