Запис Детальніше

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ РЕФЛЕКСІЇ ВЧИТЕЛІВ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ РЕФЛЕКСІЇ ВЧИТЕЛІВ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ
PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE FORMATION OF HUMANITIES TEACHERS’ PROFESSIONAL REFLECTION IN POSTGRADUATE EDUCATIO
 
Creator Сєнчина, Н.
 
Subject педагогічні умови; вчителі гуманітарних спеціальностей; післядипломна освіта; рефлексія; рефлексивне середовище; рефлексивно-діяльнісні технології; рефлексивний практикум
378.046.4+373.51
humanities teachers; pedagogical conditions; postgraduate education; reflection; reflexive environment; reflexive and active-based technologies; reflexive practice
378.046.4+373.51
 
Description Перетворення, що відбуваються в сучасній освіті, покликані сприяти професійному та особистісному зростанню вчителя. Останнє неможливе без наявності в учителя розвиненої педагогічної рефлексії, яка дозволяє здійснювати системну цілісну регуляцію педагогічної діяльності, а отже, вирішувати завдання, пов'язані з оволодінням інноваційним, творчим інструментарієм. Мета статті – визначення та обґрунтування педагогічних умов формування професійної рефлексії вчителів гуманітарних спеціальностей у післядипломній освіті. Аналіз наукової літератури з досліджуваної проблеми, спостереження за освітньою діяльністю, контент-аналіз науково-методичного забезпечення освітніх програм інститутів післядипломної педагогічної освіти дозволив визначити й обґрунтувати низку педагогічних умов, що в результаті їх упровадження в систему післядипломної освіти забезпечують формування педагогічної рефлексії у вчителів гуманітарних спеціальностей. Першою педагогічною умовою було визначено зорієнтованість системи післядипломної педагогічної освіти на цілеспрямовану актуалізацію рефлексивності та формування педагогічної рефлексії у вчителів гуманітарних спеціальностей як чинника їхнього особистісного і професійного розвитку. Другу педагогічну умову вбачали в організації рефлексивного освітнього середовища, що сприяє культивуванню рефлексії і розвитку рефлексивних здібностей. Третьою педагогічною умовою визначили оновлення змістового наповнення післядипломної педагогічної освіти і впровадження активних рефлексивно-діяльнісних технологій навчання. Внаслідок реалізації цієї умови досягається активізація професійної і науково-дослідницької діяльності педагогів щодо корекції особистісного і професійного «Образу Я», саморозвитку рефлексивних здібностей і рефлексивної культури. Четвертою умовою ефективного формування педагогічної рефлексії вчителів гуманітарних спеціальностей у післядипломній освіті визначили домінантну роль рефлексивного практикуму.
Transformations that take place in modern education are intended to promote professional and personal growth of a teacher. The latter is impossible without the teacher having the advanced pedagogical reflection, which allows to implement a systemic, holistic regulation of pedagogical activity, and, therefore, to solve problems related to the mastery of innovative, creative instruments. The purpose of the article is to define and substantiate the pedagogical conditions for the formation of professional reflection of humanities teachers in postgraduate education. Analysis of scientific literature on the problem under study, observation of educational activities, content analysis of scientific and methodological provision of educational programs of institutes of postgraduate pedagogical education allowed us to determine and substantiate a number of pedagogical conditions that as a result of their introduction into the system of postgraduate education provide formation of pedagogical reflection of humanities teachers. Determination of the orientation of the system of postgraduate pedagogical education to the targeted updating of reflexivity and the formation of pedagogical reflection of humanities teachers as a factor in their personal and professional development was defined as the first pedagogical condition. The second pedagogical condition was identified as the organization of the reflexive educational environment, which contributes to the cultivation of reflection and the development of reflexive abilities. The third pedagogical condition was determined by the updating of the content of postgraduate pedagogical education and the implementation of reflexive and active-based technologies. As a result of the implementation of this condition, activation of the professional and research activities of teachers on the correction of personal and professional "Self-Image", self-development of reflexive abilities and reflexive culture is achieved. The fourth condition for the effective formation of the pedagogical reflection of humanities teachers in postgraduate education was determined as a dominant role of the reflexive practice.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor

 
Date 2018-09-05
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/12915
10.18372/2411-264Х.12.12915
 
Source Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 12 (2018); 101-108
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 12 (2018); 101-108
Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 12 (2018); 101-108
 
Language uk
 
Rights Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).