Запис Детальніше

Прогностична модель дистанційного професійного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714200/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/42
 
Title Прогностична модель дистанційного професійного навчання
Relevant prognostic model of distance professional learning
 
Creator Кравець, С.Г.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description На основі аналізу законодавчих актів та нормативно-правових документів з’ясовано, що актуальність упровадження дистанційної освіти посилюється соціальними, політичними, культурними викликами суспільства, що зумовлює потребу в оновленні нормативно-правового супроводу дистанційного навчання, окресленні нових можливостей щодо його впровадження й фінансування.
Схарактеризовано діяльність науковців та практиків щодо поступового впровадження дистанційного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та забезпечення функціонування організаційної структури дистанційної професійної освіти у співвідношенні з явищами, об’єктами, процесами, які є визначальними у системі професійної (професійно-технічної) освіти.
Обґрунтовано прогностичну модель дистанційного професійного навчання, котра містить такі блоки: цільовий – мета, концептуальні підходи та принципи, зовнішні та внутрішні чинники; суб’єктний, що передбачає партнерську взаємодію суб’єктів навчання (педагогів, тьюторів, адміністраторів СДН, учнів/слухачів) в електронному середовищі; змістово-функціональний, що містить компонентну структуру готовності педагогів до впровадження дистанційного навчання кваліфікованих робітників та функції, які має реалізовувати педагог у дистанційному професійному навчанні; організаційно-методичний – представлений організаційно-педагогічними умовами та методичним супроводом їх реалізації; результативний блок – механізми оцінювання динаміки рівнів розвитку готовності педагогів до впровадження дистанційного професійного навчання та ефективність застосування дистанційного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
Узагальнено, що запровадження прогностичної моделі дистанційного професійного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти з чіткою орієнтацією на специфіку професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників відносно обраної професії забезпечить досягнення соціального ефекту, а саме: урізноманітнення форм професійної освіти і навчання; задоволення індивідуальних освітньо-професійних потреб особистості; підвищення якості професійної підготовки учнів/слухачів; зменшення фінансових витрат у системі професійної (професійно-технічної) освіти.
Based on the analysis of legislative acts and regulatory documents, it was found that the relevance of introducing distance education is enhanced by social, political and cultural challenges of society, which necessitates updating legal support of distance learning, outlining new possibilities for its implementation and financing.
The activities of scholars and practitioners related to gradual introducing distance learning in professional (vocational) education institutions and ensuring organizational functioning of distance professional education that correlates with those phenomena, objects, processes, which are decisive in the system of professional (vocational) education, were described.
The relevant prognostic model of distance professional learning was justified. It contains the following blocks: target block includes the aim, conceptual approaches and principles, external and internal factors; subject block provides for partnership interaction between the subjects of education (teachers, tutors, distance learning managers, students/listeners) within the electronic environment; content and function block contains the component type structure of teachers’ readiness to implement distance learning for qualified specialists, as well as the functions, which should be implemented by the teacher in distance professional learning; organization and methodology block involves organizational and pedagogical conditions and methodical support of their implementation; efficiency block encompassess the mechanisms for assessing dynamics in development levels of teachers’ readiness to implement distance professional learning and effectiveness of using distance learning in professional (vocational) education institutions.
It was concluded that the process of introducing the relevant prognostic model of distance professional learning in professional (vocational) education institutions with clear orientation towards the specifics of training future qualified specialists within the chosen profession would promote the social effect, namely, diversified forms of vocational education and training; satisfied personal educational and professional needs of the individual; improved quality of vocational training; reduced financial expenses in the system of professional (vocational) education.
 
Publisher Євенок О.О.
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714200/1/42-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-199-1-10-20180926.pdf
- Кравець, С.Г. (orcid.org/0000-0001-6259-0067 <http://orcid.org/0000-0001-6259-0067>) (2018) Relevant prognostic model of distance professional learning Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 15. pp. 21-28. ISSN 2223-5752