Запис Детальніше

Innovational approaches of vocational guidance and career training of high school students in educational district

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714370/
 
Title Innovational approaches of vocational guidance and career training of high school students in educational district
Інноваційні підходи організації профорієнтаційної роботи та кар'єрного навчання старшокласників в умовах освітнього округу
 
Creator Hutsan, Lesia
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
 
Description The article deals with innovative approaches to organization of subject oriented instruction and vocational training of students in educational institutions. The author presents an analysis of social preconditions and multi-level reasons that have become an impetus to more intensive activity of educational districts as a new social and educational system; describes subject oriented instruction models under network interaction of educational institutions in the educational district, reveals the potential of educational districts' activities as a pledge of equal access to the best education for every child. To create an educational district and fully provide it methodically and technologically is extremely difficult. To this end, educators should perform many tasks: formation of a common normative base, development of software and web-sites of educational institutions. Network cooperation of educational institutions within educational district with all the participants' effort coordinated will enlarge the spectrum of forms of increasing one’s professional level, and promote new technological innovations and effective relationships.
У статті розглянуті інноваційні підходи до організації профільного навчання і професійної підготовки учнів в останніх установах. Здійснено аналіз суспільних передумов і різнорівневих причин, які стали поштовхом до активізації діяльності освітніх округів як нової соціально-педагогічної системи. Описано моделі профільного навчання при мережевій взаємодії навчальних закладів в освітньому окрузі, розкриті можливості діяльності освітніх округів як застави рівного доступу до якісної освіти для кожної дитини.
 
Publisher East European Institute of Psychology
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714370/1/Hutsan%20Lesia%20%28The%20Journal%20Index%20Copernicus%29.pdf
- Hutsan, Lesia (orcid.org/0000-0003-1588-0162 <http://orcid.org/0000-0003-1588-0162>) (2018) Innovational approaches of vocational guidance and career training of high school students in educational district European Humanities Studies: State and Society, 2 (1). pp. 84-98. ISSN 2450-6486