Запис Детальніше

Етапи модернізації змісту початкової освіти: український досвід

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714504/
http://emdnaes.org.ua/index.php/Educ_Mod_discourse/issue/view/1
 
Title Етапи модернізації змісту початкової освіти: український досвід
Stages of modernisation of the content of primary school education: Ukrainian experience
 
Creator Savchenko, Оleksandra
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті висвітлено український досвід модернізації змісту початкової освіти в умовах державної Незалежності України. За динамікою створення Державних стандартів початкової освіти і використання у цьому процесі компетентнісного підходу виокремлено і охарактеризовано чотири етапи: 1-ий етап – прийнято новий закон «Про освіту» (1996), створено теоретичні і законодавчі передумови розбудови національної української школи, розроблено Державний стандарт для 11-річної школи; 2-ий етап – розпочався перехід до 12-річної школи, визначено її структуру; розроблено Концепцію 12-річної загальної середньої освіти; 3-ий етап етапі – удосконалено чинний стандарт для 4-річної школи; 4-ий етап – створення Державного стандарту враховано вимоги закону «Про освіту» (2017 р.) до освітніх результатів, положення Концепції Нової української школи та ін. В статті застосовано інноваційний алгоритм побудови стандарту; від обов’язкових результатів початкової освіти у Державних стандартах – до очікуваних результатів у типових освітніх програмах; зміст, форми, методики є засобами досягнення різних видів освітніх результатів. На основі аналізу багатьох джерел і практики шкільництва, безпосередня особиста участь у процесі розроблення і впровадження нового змісту дозволяє визначити, що за період Незалежності відбулись масштабні зміни в галузі шкільної освіти. У статті автор зазначає, що у процесі тривалого поступу компетентнісний підхід набуває інструментального значення для встановлення взаємозв’язку між освітніми результатами початкової освіти і відбором відповідного змісту, використання різних форм і методів навчання, способів оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.
The article highlights the Ukrainian experience of modernising the content of primary education under state independence of Ukraine. Based on the dynamics of the introduction of the State Standards for Primary Education and of a competence-based approach, the following four stages identified: the 1st stage: a Law of Ukraine “On Education” (1996) was adopted, the theoretical and legal preconditions for the development of the national Ukrainian school and State Standard for the 11-year school developed; the 2nd stage: the transition to a 12-year school started;
its structure was defined, Concept of 12-year General Secondary Education was developed; the 3rd stage: the working State Standard for the 4-year school was modernised; the 4th stage: the new State Standard based on the provisions of the Law “On Education” (2017) and of the Concept of the New Ukrainian School adopted. The author reveals how an innovative algorithm for constructing a
standard was applied, i.e., from obligatory outcomes of primary education in the state standards – to the expected outcomes in typical educational programs; content, forms, methods are the means to achieve different types of educational outcomes.
 
Publisher Національна академія педагогічних наук України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714504/1/%D0%A1%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_2018.pdf
- Savchenko, Оleksandra (2018) Stages of modernisation of the content of primary school education: Ukrainian experience Education: Modern Discourses, 1. pp. 130-141. ISSN 2617-3107