HIGHER EDUCATION QUALITY ASSURANCE: CURRENT PRACTICE IN GREAT BRITAIN
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
HIGHER EDUCATION QUALITY ASSURANCE: CURRENT PRACTICE IN GREAT BRITAIN
Обеспечение качества высшего образования: современный английский опыт Забезпечення якості вищої освіти: сучасний англійський досвід |
|
Creator |
Avshenyuk, N.M.; NAU Institute of the Humanities
|
|
Subject |
—
— — |
|
Description |
The article deals with an international problem of quality assurance in higher education. Despite the enormous growth in national quality assurance processes in Great Britain, serious doubts remain about their effectiveness in achieving lasting quality improvement. The paper suggests that the quality of students’ experience of higher education can more effectively be improved by combining educational development with quality assurance to create a more positive, not punitive approach. The concept of “quality development” is explained and mechanisms of this approach are described.
Рассмотрена международная проблема обеспечения качества высшего образования в условиях стремительно изменяющегося мира. В последние годы в Великобритании происходит существенное развитие процесса обеспечения качества высшего образования. Несмотря на очевидное улучшение качества образования в высших учебных заведениях страны, возникают сомнения относительно сохранения уровня достигнутых результатов. Обоснован новый для английской академической практики подход к решению этой проблемы, получивший название «процесс усовершенствования качества». Он рассматривается учеными и преподавателями Великобритании как процесс объединения мероприятий, направленных на усовершенствование образования и обеспечения его качества. Розглянуто міжнародну проблему забезпечення якості вищої освіти в умовах сучасного стрімко змінного сус-пільства. Останніми роками у Великій Британії відбувається значне розгортання процесу забезпечення якості вищої освіти. Попри очевидне поліпшення якості освіти у вищих навчальних закладах країни, виникають сумніви щодо тривалого збереження рівня досягнутих результатів. Обґрунтовано новий для англійської академічної практики підхід до розв’язання цієї проблеми, який дістав назву „процес удосконалення якості”. Він розглядається науковцями і викладачами Великої Британії як процес поєднання заходів, спрямованих на удосконалення освіти і забезпечення її якості. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2012-07-17
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/1166
|
|
Source |
Proceedings of National Aviation University; Том 23, № 2 (2005)
Вісник Національного авіаційного університету; Том 23, № 2 (2005) Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 23, № 2 (2005) |
|
Language |
uk
|
|