Запис Детальніше

INTEGRATIVE COURSES AS A METHODOLOGICAL FOUNDATION IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION OF THE TWENTY-FIRST CENTURY

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INTEGRATIVE COURSES AS A METHODOLOGICAL FOUNDATION IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION OF THE TWENTY-FIRST CENTURY
Интегративные курсы как методологическая основа в системе непрерывного образования двадцать первого столетия
Інтегративні курси як методологічна основа в системі неперервної освіти двадцять першого століття
 
Creator Luzik, E.V.; NAU Institute of the Humanities
Akmaldinova, O.M.; NAU Institute of the Humanities
 
Subject


 
Description  Considered are the theoretical and methodological bases for the development of integrative courses as a holistic process of shaping specialists, both personally and professionally, that puts in place the conditions necessary for developing further their creative personality; with a level of creative potential marking all the stages of activity of the person, that retains his / her creative essence – the tendency to search and transform.
 Рассмотрены теоретико-методологические основы формирования интегративных курсов как целостного процесса личностного и профессионального становления специалиста, обеспечивающие условия дальнейшего развития творческой личности. При этом уровень развития творческого потенциала сказывается на всех этапах активности личности, сберегая ее творческую сущность – поисково-преобразующую направленность.
 Розглянуто теоретико-методологічні основи формування інтегративних курсів як цілісний процес особистісного і професійного становлення фахівця, що забезпечує умови подальшого розвитку творчої особистості. При цьому рівень розвитку творчого потенціалу позначається на всіх етапах активності особистості, зберігаючи її творчу суть – пошуково-перетворюючу спрямованість.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2012-07-17
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/1167
 
Source Proceedings of National Aviation University; Том 23, № 2 (2005)
Вісник Національного авіаційного університету; Том 23, № 2 (2005)
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 23, № 2 (2005)
 
Language uk