Запис Детальніше

Діагностика етнознакової компетентності юнаків при сприйнятті фрагментів українського традиційного орнаменту

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26397/
http://psytir.org.ua/index.php/technology_intellect_develop/index
 
Title Діагностика етнознакової компетентності юнаків при сприйнятті фрагментів українського традиційного орнаменту
Диагностика етнознаковой компетентности юношей при восприятии фрагментов украинского традиционного орнамента
Diagnostics of ethnic-sign competence of adolescents in the perception of fragments of Ukrainian traditional ornament
 
Creator Сабол, Діана Михайлівна
 
Subject Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Стаття присвячена діагностиці етнознакової компетентності юнацтва на знання фрагментів українського традиційного орнаменту в рамках наукового дослідження «Психологічні особливості формування етнічної свідомості в юнацькому віці засобами української народної вишивки». Метою даної діагностики – визначення обізнаності юнацтва знакам народних орнаментів. Для цієї цілі ми застосовували методику «Графеми», головним завданням якої було визначення ключового знаково-символьного базису сприйняття української народної вишивки досліджуваними різних груп. Методика дозволяє також оцінити рівень «символьної» ерудиції, ступінь уважності до творів та виробів народного мистецтва. У представлених матеріалах наводяться результати діагностики груп юнаків, причетних в майбутньому до професії вишивання (групи ПТНЗ-Р та ПТНЗ-К) і непричетних (студенти Київського університету імені Бориса Грінченка, яку ми назвали КУ та група ПТНЗ).
Статья посвящена диагностике етнознаковой компетентности юношества на знание фрагментов украинского традиционного орнамента в рамках научного исследования «Психологические особенности формирования этнического сознания в юношеском возрасте средствами украинской народной вышивки». Целью данной диагностики было определение осведомленности юношества знакам народных орнаментов. Для этой цели мы использовали методику «Графемы», главной задачей которой было определение ключевого знаково-символьного базиса восприятия украинской народной вышивки исследуемыми различных групп. Методика позволяет также оценить уровень «символьной» эрудиции, степень внимательности к произведениям и изделиям народного искусства. В представленных материалах приводятся результаты диагностики групп юношей, причастных в будущем к профессии вышивания (группы ПТУ-Р и ПТУ-К) и непричастных (студенты Киевского университета имени Бориса Гринченко, которую мы назвали КУ и группа ПТУ).
The article is devoted to the diagnostics of the ethnic-sign competence of adolescents for the knowledge of fragments of Ukrainian traditional ornament in the framework of the scientific research "Psychological peculiarities of the formation of ethnic consciousness in adolescence by means of Ukrainian folk embroidery". The purpose of this diagnosis was to determine the awareness of adolescents for signs of folk ornaments. For this purpose, we used the technique "Graphems", the main task of which was to determine the key symbolic basis of the perception of Ukrainian folk embroidery by the various groups studied. The method also allows to evaluate the level of "symbolic" erudition, the level of attentiveness to works and products of folk art. The presented materials contain the results of the diagnosis of groups of adolescents involved in the future to embroidery profession (PTNZ-R and PTNZ-K groups) and not-involved to this occupation (students of Boris Grinchenko Kiev University, whom we named CU and the group PTNZ).
 
Publisher Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
 
Date 2018
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26397/1/D_Sabol_TRI_21_IPPO.pdf
Сабол, Діана Михайлівна (2018) Діагностика етнознакової компетентності юнаків при сприйнятті фрагментів українського традиційного орнаменту Технології розвитку інтелекту [Електронний ресурс] (21). ISSN 2223-0521