Особенности учебной программы по математике в контексте Концепции Новой украинской школы
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714286/
|
|
Title |
Особенности учебной программы по математике в контексте Концепции Новой украинской школы
Features of the curriculum in mathematics in the context of the Concept of the New Ukrainian School Особливості навчальної програми з математики у контексті Концепції Нової української школи |
|
Creator |
Бевз, В. Г.
Васильєва, Д.В. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 51 Mathematics |
|
Description |
Рассматривается процесс реформирования системы образования в Украине, основанный на Концепции новой украинской школы и других нормативных документах. Раскрыты особенности учебной программы по математике для начального, среднего образования. Описаны основные методологические подходы, на которых основано преподавание математики. Рассмотрены цель и содержание преподавания математики на каждом уровне образования. Выделены сквозные линии ключевых компетентностей («Экологическая безопасность и устойчивое развитие», «Гражданская ответственность», «Здоровье и безопасность», «Предпринимательство и финансовая грамотность»), которые предполагается реализовать в процессе преподавания математики в школе.
The process of reforming the education system in Ukraine which based on the Concept of the new Ukrainian school and other normative documents is considered. The features of the Mathematics curriculum are revealed for the elementary, basic secondary and secondary education. The main methodological approaches on which teaching of mathematics is based are described. The purpose and content of teaching mathematics at each of the educational levels are considered. The cross-cutting lines of key competencies ("Environmental safety and sustainable development", "Civic responsibility", "Health and safety", "Entrepreneurship and financial literacy"), which are envisaged to be implemented in the process of teaching mathematics at school, are highlighted. Розглядається процес реформування системи освіти в Україні, заснований на Концепції нової української школи та інших нормативних документах. Розкрито особливості навчальної програми з математики для початкової, середньої освіти. Описано основні методологічні підходи, на яких започатковано викладання математики. Розглянуто мету та зміст викладання математики на кожному рівні освіти. Виділено наскрізні лінії ключових компетенцій, які передбачається реалізувати в процесі викладання математики в школі. |
|
Date |
2018
|
|
Type |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714286/1/Bevz_Vasilyeva.pdf
- Бевз, В. Г. and Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X <http://orcid.org/0000-0002-4083-681X>) (2018) Features of the curriculum in mathematics in the context of the Concept of the New Ukrainian School In: Школьный куррикулум: проблемы и возможности для развития, м. Кишенев, Молдова. |
|