Запис Детальніше

Навчальні ситуації у структурі уроку літературного читання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714532/
 
Title Навчальні ситуації у структурі уроку літературного читання
Educational situations in the structure of the lesson of literary reading
 
Creator Мартиненко, Валентина Олександрівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
 
Description Обгрунтовано навчальні ситуації як структурні одиниці уроків літературного читання. Виокремлено взаємопов’язані змістові макроблоки у структурі уроків. Проаналізовано провідні навчальні ситуації, їх важливі ознаки на різних етапах уроків читання.
Educational situations are grounded as structural units of literary reading lessons. The interconnected content macroblocks in the structure of lessons are singled out. The leading educational situations, their important features at different stages of reading lessons are analyzed.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2015
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714532/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%20%D1%81%D0%B8%D1%82%D1%83%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
- Мартиненко, Валентина Олександрівна (2015) Educational situations in the structure of the lesson of literary reading In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2015 рік Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 160-161. ISBN 978-966-644-398-5