Реалізація міжпредметних зав’язків математики й англійської мови як засіб розвитку ціннісних орієнтацій учнів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714634/
http://seanewdim.com/pedagogy_and_psychology.html |
|
Title |
Реалізація міжпредметних зав’язків математики й англійської мови як засіб розвитку ціннісних орієнтацій учнів
Реализация межпредметных завязок математики и английского языка как средство развития ценностных ориентаций учащихся Implementation of interdisciplinary mathematical ties and English as a means of development of value orientations of students |
|
Creator |
Васильєва, Д.В.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті висвітлюються особливості встановлення міжпредметних зав’язків математики з англійською мовою в процесі шкільного навчання. Розкривається місце знань з англійської мови у формуванні ціннісних орієнтацій сучасних учнів. На конкретних прикладах розглядаються різні рівні і способи здійснення міжпредметних зав’язків математики й англійської мови: розширення двомовного математичного тезауруса учнів і учителів, розв’язування математичних задач, сформульованих англійською мовою, виконання інтегрованих навчальних проектів.
В статье освещаются особенности установления межпредметных связей математики с английским языком в процессе обучения в школе. Раскрывается место знаний по английскому языку в формировании ценностных ориентаций современных учеников. На конкретных примерах рассматриваются различные уровни и способы осуществления межпредметных связей математики и английского языка: расширение двуязычного математического тезауруса учеников и учителей, решение математических задач, сформулированных на английском языке, выполнение программ обучения проектов. The features of establishing intersubject connections of mathematics and English in the process of educating at school are given in the article. The place of knowledge of English in forming of the valued orientations of modern pupils opens up. Different levels and methods of realization of intersubject connections of mathematics and English are examined on concrete examples (expansion of bilingual mathematical thesaurus of students and teachers, decision of the mathematical tasks set forth in English language, implementation of the programs of educating of projects). |
|
Publisher |
Készült a Rózsadomb Contact Kft nyomdájában
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714634/1/ped_psy_iv46_97-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-61-64.pdf
- Васильєва, Д.В. (2016) Implementation of interdisciplinary mathematical ties and English as a means of development of value orientations of students Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 97 (4 (46)). pp. 61-64. ISSN 2308-5258 |
|