Напрями трансформацій середньої освіти країн Європейського Союзу в умовах викликів сучасності
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714658/
|
|
Title |
Напрями трансформацій середньої освіти країн Європейського Союзу в умовах викликів сучасності
Secondary Education Transformations Trends in the EU Countries under the Modern Times Challenges |
|
Creator |
Локшина, Олена Ігорівна
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Розкрито характер трансформацій на рівні МСКО 3, що позиціонується як другий або заключний етап середньої освіти. Акцентовано увагу на зростанні значущості МСКО 3 у житті суспільств ЄС, що спричиняє зближення академічного та професійно-технічного напрямів з метою відповідності запитам європейських суспільств. Охарактеризовано два ключові підходи до структурної організації МСКО 3 в країнах ЄС: організація навчання за профілями в єдиній структурі навчального закладу, всередині якого диференціація відбувається шляхом запровадження різних курсів, профілів, секцій і модулів (академічного, технологічного, художнього, професійного тощо) та розподіл на різні типи навчальних закладів, що сфокусовані на організації окремих профілів у рамках одного освітнього напряму – академічного або професійного. Розкрито спільні підходи країн ЄС до структурування змісту освіти, що формує уніфіковану рамку, яка включає: загальноосвітні, обов’язкові для вивчення усіма учнями предмети/освітні галузі; профільні предмети; предмети за вибором (загальноосвітні чи профільно-базовані), які надають учням можливість удосконалювати знання з обраної галузі; міжпредметні галузі/теми/курси, орієнтовані на формування в учнів ключових компетентностей; предмети/курси практичного спрямування.
The author reveals the character of transformations at the ISCED 3 which is defined as second/final stage of secondary education; stresses the increase of the ISCED 3 importance in the life of EU communities; underlines changes of education aims at this level as well as a rapprochement of academic education and VET in order to meet the demands of the European countries. Two key approaches to ISCED 3 structuring in EU countries are characterized, i.e. organization of the profiled education within the same structure (the differentiation is organized by means of teaching various courses, modules of the academic and vocational content); making separate institutional provision for academic/general and vocational education aimed at teaching separate profiles of the general or vocational content. The author describes the EU countries approaches to curriculum modeling which forms the unified framework containing the following components: general subjects/educational areas which are obligatory for all students; the profiled subjects; elective subjects (general or profiled ones) aimed at deepening students’ knowledge; inter-subjects areas, topics, courses for key competences development; practical life subjects/courses. |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714658/1/Lokshyna_Up_Sec_Edu_Transformations_Ped%20i%20Psych_Febr%202015-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD.pdf
- Локшина, Олена Ігорівна (2015) Secondary Education Transformations Trends in the EU Countries under the Modern Times Challenges Педагогіка і психологія, 1 (86). pp. 57-63. ISSN 2304-0629 |
|