ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗБУДОВИ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ В УКРАЇНІ
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗБУДОВИ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ В УКРАЇНІ
CARACTERISTICS AND PROSPECTS FOR DEVELOPEMNT OF LEGAL AND REGULATORY SUPPORT OF EXPERNAL INDEPENDENT ASSESSMENT IN UKRAINE ОСОБЕННОСТИ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ ВНЕШНЕГО НЕЗАВИСИМОГО ОЦЕНИВАНИЯ В УКРАИНЕ |
|
Creator |
Головко, Світлана Григорівна; Національний авіаційний університет
|
|
Subject |
зовнішнє незалежне оцінювання; нормативно-правове забезпечення; освітянське право; базове законодавство про освіту
378.014.15(045) external independent assessment; legal and regulatory support; educational law; basic legislation on education — внешнее независимое оценивание; нормативно-правовое обеспечение; образовательное право; базовое законодательство об образовании — |
|
Description |
Мета: аналіз основних етапів формування системи законодавчого забезпечення зовнішнього незалежного оцінювання в Україні та висвітлення перспективних напрямів його удосконалення. Методи: з використанням методу аналізу розглянуто норми освітянського права щодо реалізації регулятивної функції, яка визначає, зокрема, й правові норми взаємодії суб’єктів у процесі підготовки та реалізації зовнішнього незалежного оцінювання. Акцентовано увагу на значенні базових законів (Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту») у становленні системи зовнішнього незалежного оцінювання, його методології та технологій. З використанням методу синтезу розглянуто систему нормативно-правового забезпечення реалізації зовнішнього незалежного оцінювання розглядається як функціональна підсистема освітнього права, яка є комплексним інститутом, що регулює відносини між суб’єктами освітньої діяльності. Результати: висвітлено потенціал законодавства про освіту України у забезпеченні зовнішнього незалежного оцінювання, визначення його методології, в основу якої покладені принципи валідності (обґрунтованості та придатності методів і технологій оцінювання для конкретних цілей), відкритості та прозорості, об’єктивності, надійності, доступності, відповідальності; обґрунтовано положення щодо сформованості в цілому системи нормативно-правового забезпечення зовнішнього незалежного оцінювання як важливого складника освітнього права та її основні складники (базовий законодавчий акт освітнього права, законодавчі акти, що регулюють відносини в галузі освіти, нормативно-правові акти, локальні правові норми). Зроблено висновок щодо наявності правових та організаційних умов для ефективного функціонування зовнішнього незалежного оцінювання та його розвитку; визначено перспективні напрями розбудови нормативно-правового забезпечення зовнішнього незалежного оцінювання у контексті освітніх реформ. Обговорення: актуалізується проблема унормування процедур зовнішнього незалежного оцінювання на різних рівнях освіти, перспективи розширення його функцій як інструменту моніторингу стану освітньої системи до становлення ефективних інструментів управління якістю освіти.
Purpose: to analyze the main stages of the formation of a system of legislative external independent assessment in Ukraine and to highlight the perspective directions of its improvement. Methods: the norms of educational law are analysed concerning the realisation of the regulatory function, which determines, in particular, legal norms of interaction of subjects in the process of preparation and implementation of external independent assessment. The emphasis is placed on the importance of basic laws (Laws of Ukraine «On Education», «On Higher Education») in the development of the external independent assessment system, its methodology and technologies. Using the method of synthesis, the system of legal and regulatory support to implement external independent assessment is considered as a functional subsystem of educational law, which is a complex institution regulating relations between subjects of educational activity. Results: the article describes the potential of the legislation on education of Ukraine in providing external independent assessment, defining its methodology based on the principles of validity (substantiation and feasibility of assessment methods and technologies to assess the concrete aims), openness and transparency, objectivity, reliability, accessibility, correspondence; the position on formation in the whole system of legal and regulatory support of external independent assessment as an important component of educational law and its main components (basic legal act of educational law, legislative acts regulating relations in the area of education, regulations, and local legal norms) are substantiated. The conclusion is made on the availability of legal and organisational conditions for the effective functioning of external independent assessment and its development. The perspective directions of development of legal and regulatory support of external independent assessment in the context of educational reforms are determined. Discussion: the issue of the regulation of external independent assessment procedures at different levels of education is updated. The prospects of expanding its functions as an instrument for monitoring the state of the educational system prior to the establishment of effective tools for quality education management are considered. Цель: анализ основных этапов формирования системы законодательного обеспечения внешнего независимого оценивания в Украине и освещение перспективных направлений его совершенствования. Методы: с использованием метода анализа рассмотрены нормы образовательного права по реализации регулятивной функции, которая определяет, в частности, и правовые нормы взаимодействия субъектов в процессе подготовки и реализации внешнего независимого оценивания. Акцентировано внимание на значении базовых законов (Закона Украины «Об образовании», «О высшем образовании») в становлении системы внешнего независимого оценивания, его методологии и технологий. С использованием метода синтеза рассмотрена система нормативно-правового обеспечения реализации внешнего независимого оценивания рассматривается как функциональная подсистема образовательного права, которая является комплексным институтом, регулирующим отношения между субъектами образовательной деятельности. Результаты: отражены потенциал законодательства об образовании Украины в обеспечении внешнего независимого оценивания, определения его методологии, в основу которой положены принципы валидности (обоснованности и пригодности методов и технологий оценки для конкретных целей), открытости и прозрачности, объективности, надежности, доступности, ответственности; обосновано положение о сформированности в целом системы нормативно-правового обеспечения внешнего независимого оценивания как важной составляющей образовательного права и ее основные составляющие (базовый законодательный акт образовательного права, законодательные акты, регулирующие отношения в области образования, нормативно-правовые акты, локальные правовые нормы). Сделан вывод о наличии правовых и организационных условий для эффективного функционирования внешнего независимого оценивания и его развития; определены перспективные направления развития нормативно-правового обеспечения внешнего независимого оценивания в контексте образовательных реформ. Обсуждение: актуализируется проблема нормирования процедур внешнего независимого оценивания на разных уровнях образования, перспективы расширения его функций как инструмента мониторинга состояния образовательной системы к становлению эффективных инструментов управления качеством образования. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-02-11
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/view/13358
10.18372/2307-9061.49.13358 |
|
Source |
Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»; Том 4, № 49 (2018); 64-73
Scientific works of National Aviation University. Series: Law Journal "Air and Space Law"; Том 4, № 49 (2018); 64-73 Научные труды Национального авиационного университета. Серия: Юридический вестник "Воздушное и космическое право»; Том 4, № 49 (2018); 64-73 |
|
Language |
uk
|
|