Логіка експериментального дослідження результативості технології контекстного навчання майбутніх учителів початкових класів
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26379/
|
|
Title |
Логіка експериментального дослідження результативості технології контекстного навчання майбутніх учителів початкових класів
Логика экспериментального исследования результативности технологии контекстного обучения будущих учителей начальных классов Logic experimental study of the impact of technology context of training for primary school teachers |
|
Creator |
Желанова, Вікторія В'ячеславівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті розглянуто науковий інструментарій та логіку експериментального дослідження, спрямованого на доведення потенціалу теорій й технологій контестного навчання, їх практичне впровадження й верифікацію результативності щодо формування рефлексивних конструктів майбутнього вчителя початкових класів. З'ясовано об'єкти та напрями верифікації. Відповідно до критеріїв та показників сформованості рефлексивних конструктів майбутнього вчителя початкових класів надано діагностичний інструментарій для визначення рівня сформованості рефлексивної компетентності, мотиваційної, смислової, суб'єктної сфери.
В статье рассмотрен научный инструментарий и логика экспериментального исследования, направленного на основание потенциала теории и технологии контекстного обучения, их практического внедрения и верификацию результативности в плане формирования рефлексивных конструктов будущего учителя начальных классов.Определены объекты и направления верификации. Согласно критериев и пользователей сформированности рефлексивной компетентности, мотивационной, смысловой, субъектной сферы. The article describes the scientific tools and logic of experimental research aimed at potential justification theory and technology of contextual learning, their practical implementation and statistical test performance in terms of the formation of reflective constructs a future elementary school teacher. Defined objects, and the direction of verification. According to the criteria and indicators of formation of reflective constructs a primary school teachers provided a diagnostic tool to determine the level of formation of reflective competence, motivation, meaning, of subject areas. Based on the logic of the diagnostic monitoring the level of formation of reflective competence, motivation, sense, subject- areas of future primary school teacher, and implementation in the training process technology contextual learning, identified the stages of the experimental work. These stages are defined as preparatory, theoretical and exploratory, stage of primary diagnosis, adaptive technology, the currently-diagnostic, simulation and technology, diagnostic and analytical, professional and technological stage. The article deals with the logic of scientific instruments and experimental studies aimed at proving the potential of the theory and technology of contextual learning, their practical implementation and verification of statistical rezultatyvnosti to form reflective constructs future primary school teacher. It was found objects and areas of verification. |
|
Publisher |
Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26379/1/V_Zhelanova_VLNUTS%2823%28282%29%29_PI.pdf
Желанова, Вікторія В'ячеславівна (2013) Логіка експериментального дослідження результативості технології контекстного навчання майбутніх учителів початкових класів Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (23). с. 157-167. ISSN 2227-2844 |
|