Дидактико-методичні підходи до реалізації контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709387/
http://ped.kpnu.edu.ua/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F-%D1%96-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/ |
|
Title |
Дидактико-методичні підходи до реалізації контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів
Дидактико-методические подходы к реализации контроля и оценки знаний учащихся Didactic and Methodological Approaches to the Realization of the Control and Assessment Activity of a Teacher |
|
Creator |
Онопрієнко, Оксана Володимирівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті аналізується досвід здійснення контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів у межах сучасних педагогічних систем і технологій шкільного навчання. Виділено дидактичні і методичні положення, характерні для різних підходів до організації контрольно-оцінювальної діяльності вчителя. Означено функції контролю й оцінювання навчальних досягнень молодших школярів. В статье анализируется опыт осуществления контроля и оценки учебных достижений учащихся в рамках современных педагогических систем и технологий школьного обучения. Выделены дидактические и методические положения, характерные для различных подходов к организации контрольно-оценочной деятельности учителя. Отмечены функции контроля и оценки учебных достижений младших школьников. The author actualizes the problem of the search for the new approaches to the control and the assessment of the pupils' academic outcomes that is predetermined by the implementation of the updated standards of the new generation, the orientation of the educational process at the achievement of the competence-based results. In the article, an analysis was conducted on the experience of providing control and assessment of the pupils' academic outcomes within the modern pedagogical systems and school teaching technologies. The didactic and the methodological statements that are peculiar for different approaches to the organization of the control and assessment activity of a teacher were determined. In the representation of each of them, some attention was paid at the opportunities to ensure the conditions for the pupils' individual development, realization of their abilities, acquirement of their skills for the interpersonal communication and interrelation in the educational process. The pupils made a conclusion on the considerable potential of the formative assessment for the achievement of the competence-based academic outcomes. |
|
Publisher |
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709387/1/Onopriienko.pdf
- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (2016) Didactic and Methodological Approaches to the Realization of the Control and Assessment Activity of a Teacher Pedagogical education:theory and practice, 1 (2 (21)). pp. 150-157. ISSN 2309-9763 |
|