Academic achievements of junior schoolchildren: competence based characteristics
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709394/
|
|
Title |
Academic achievements of junior schoolchildren: competence based characteristics
Учебные достижения младших школьников: компетентностные характеристики Навчальні досягнення молодших школярів: компетентісні характеристики |
|
Creator |
Онопрієнко, Оксана Володимирівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
In the article, the competence academic achievements of the primary school students were characterized; the legislative documents for the primary school in the context of the competence academic studying were analyzed. The provided material is illustrated by the examples of the standards development for the educational area "Mathematics". It is appropriate for the purpose that is the formation of the pupils' mathematical competence – personal background that characterizes the ability, to use the experience of the mathematical activity in the process of the solution of the educative and cognitive as well as the practically-oriented problems.
В статье охарактеризованы компетентностные учебные достижения младших школьников; проанализированы нормативные документы для начальной школы в контексте реализации компетентностной модели обучения. У статті схарактеризовано компетентнісні навчальні досягнення молодших школярів; проаналізовано нормативні документи для початкової школи у контексті реалізації компетентнісної моделі навчання. |
|
Publisher |
Association 1901 "SEPIKE"
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709394/1/Onopriienko.pdf
- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (2016) Academic achievements of junior schoolchildren: competence based characteristics Social Educational Project of Improving Knowledge in Economics, 12. pp. 41-44. ISSN 2196-9531 |
|