Використання анкет у порівняльних дослідженнях якості загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714615/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=3884 |
|
Title |
Використання анкет у порівняльних дослідженнях якості загальної середньої освіти
The use of the questionnaires in the comparative studies of the quality of general secondary education |
|
Creator |
Науменко, С.О.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У тезах проаналізовано особливості анкет як інструментарію порівняльних досліджень якості загальної середньої освіти. Показано, що використання анкет разом із тестами дозволяє виявити зв’язок між результатами тестування і станом певного фактора, сформулювати гіпотези щодо впливу факторів, а також у подальших дослідженнях спрогнозувати результати учнів, які відповідають різним станам цих факторів. Охарактеризовано анкети, які використовуються у міжнародному дослідженні TIMSS та використовувалися у Національному дослідженні «Моніторинг якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі» (2013 р.). Висвітлено фактори, які впливають на рівень навчальних досягнень українських учнів з математики і природничих предметів, що були виявлені за результатами участі України у TIMSS-2007 і TIMSS-2011. In these theses the features of the questionnaires as tools of the comparative studies of the quality of general secondary education were analyzed. It is shown that the use of the questionnaires alongside with tests allows us to find out the connection between the results of testing and the state of a certain factor, to formulate the hypotheses as to the influence of the factors, and to predict the results of pupils in future studies that correspond to different states of these factors. The questionnaires that are being used in the international study TIMSS and have been using in the National study “Monitoring of the quality of general secondary education by the pupils’ results of studying at primary and basic schools” (2013) were described. The factors that influence the level of the educational achievements of Ukrainian pupils in mathematics and nature sciences, which were discovered by the results of Ukraine's participation in TIMSS-2007 and TIMSS-2011, were highlighted. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714615/1/Anotovani2015-pages-135-136.pdf
- Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427 <http://orcid.org/0000-0002-8279-4427>) (2015) The use of the questionnaires in the comparative studies of the quality of general secondary education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 135-136. ISBN 978-966-644-398-5 |
|