Запис Детальніше

Дидактичні особливості метапредметних технологій в умовах профільного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707152/
http://libuzhnu.brinkster.net/cat4.aspx?seria=6
 
Title Дидактичні особливості метапредметних технологій в умовах профільного навчання
Didactic features of meta-subject technologies in conditions of profile training
 
Creator Трубачева, Світлана Едуардівна
Чорноус, О.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкрито дидактичні особливості метапредметних педагогічних технологій в умовах профільного навчання. Проаналізовано особливості їх застосування в інваріантній та варіативній складових змісту освіти в старшій школі. Розглянуто структуру педагогічних технологій та методологічні вимоги до них. Висвітлено освітні, виховні та розвивальні пріоритети у застосуванні технологій профільного навчання та метапредметних технологій зокрема. Проаналізовано ряд метапредметних технологій з точки зору реалізацій завдань профільного навчання.
The article is devoted to the problem of interdisciplinary didactic features of pedagogical technologies in the conditions of profile training. The article analyses the peculiarities of their application in the invariant and variable components of educational content in high school, also it is analyzed the structure of pedagogical technologies and methodological requirements. The article is reflects educational and developmental priorities in the application of technologies education and interdisciplinary technologies in particular. The article is analyzed a number of interdisciplinary technologies from the point of view of implementation of the tasks of profile training. Meta-subject technologies are considered as a pedagogical ways of working with thinking, communication, action, understanding and reflection of students. The introduction of modern educational technologies does not mean that they will completely replace traditional teaching methods, they are part of it.
 
Publisher Ужгородський національний університет
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707152/1/TSE%20ChOV%2017%2001%20UzhNU.pdf
- Трубачева, Світлана Едуардівна (orcid.org/0000-0002-1400-9773 <http://orcid.org/0000-0002-1400-9773>) and Чорноус, О.В. (orcid.org/0000-0003-4644-6051 <http://orcid.org/0000-0003-4644-6051>) (2017) Didactic features of meta-subject technologies in conditions of profile training Науковий вісник Ужгородського університету. Серія "Педагогіка. Соціальна робота", 1 (40). pp. 295-298. ISSN 2524-0609