Запис Детальніше

Виникнення спеціальних закладів для дітей з вадами слуху в Україні (кінець ХIХ – початок ХХ ст.)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714513/
 
Title Виникнення спеціальних закладів для дітей з вадами слуху в Україні (кінець ХIХ – початок ХХ ст.)
The emergence of special institutions for children with hearing impairments in Ukraine (The end of the nineteenth - the beginning of the twentieth century.)
 
Creator Шевченко, В.М.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Стаття присвячена розвитку в дорадянський період мережі спеціальних закладів для навчання і виховання дітей з вадами слуху на теренах сучасної України. У змісті статті подано імена засновників, коротко викладено матеріал про такі заклади та характерні особливості навчально-виховного процесу, показано значення Всеросійського опікунства глухонімих.
The article is devoted to the development of the special institution chain for teaching and upbringing of the children with the hearing impairment on the territory of present-day Ukraine in the pre-Soviet period. In the article's content were given founder's names, was briefly stated material about such kind of institutions, typical specialities of the teaching and upbringing process and was indicated meaning of the All-Russian deaf and dumb guardianship.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714513/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C.%202010.231-238.pdf
- Шевченко, В.М. (orcid.org/0000-0003-0119-3206 <http://orcid.org/0000-0003-0119-3206>) (2010) The emergence of special institutions for children with hearing impairments in Ukraine (The end of the nineteenth - the beginning of the twentieth century.) A child with sensory impairments: development, training, education (1). pp. 239-240.