Запис Детальніше

Теоретичні основи диференціації в українському шкільному підручникотворенні останніх десятиліть

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714544/
http://undip.org.ua/upload/files/Thesis_Final.pdf
 
Title Теоретичні основи диференціації в українському шкільному підручникотворенні останніх десятиліть
Theoretical foundations of differentiation in the Ukrainian school creation of textbooks of recent decades
 
Creator Гупан, Нестор Миколайович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
93/94 History
 
Description У статті виокремлено, що навчальна книга знаходиться під трансформаційним впливом інших елементів освітньої системи і відповідно впливає на них. Підручник як носій змісту освіти і методики навчання відповідного предмету змінюється в залежності від конкретних історичних умов. Трансформується розуміння його функцій і ролі у навчанні, зокрема відображаючи й процеси зовнішньої й внутрішньої диференціації, що утвердилися у вітчизняній освіті.
The article highlighted that the training book is under the transformational influence of others.
elements of the educational system and accordingly affects them. Tutorial like the carrier of the educational content and teaching methods of the respective subject varies depending on the specific historical conditions. transformed understanding of functions and roles in learning, in particular reflecting and external and internal differentiation processes, established in domestic education.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714544/1/Thesis_Final-29-32.pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (2018) Theoretical foundations of differentiation in the Ukrainian school creation of textbooks of recent decades In: Differentiation in school education: historical experience and modern technology: a collection of materials of the International Scientific and Practical Conference, May 16, 2018, Kiev Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 29-32.