Запис Детальніше

Розвиток самоосвітньої компетентності учнів в інформаційно - освітньому середовищі бібліотеки професійного навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714681/
http://seanewdim.com/pedagogy_and_psychology.html
 
Title Розвиток самоосвітньої компетентності учнів в інформаційно - освітньому середовищі бібліотеки професійного навчального закладу
The development of self-educational competence of students in information-educational environment vocational school library
Развитие самообразовательной компетентности учащихся в информационно-образовательной среде библиотеки профессионального учебного заведения
 
Creator Мося, І.А.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description У статті з’ясовуються сучасні прогресивні напрями діяльності бібліотеки навчального закладу. З’ясовується можливість поєднання зусиль бібліотечних і педагогічних працівників задля розвитку творчого потенціалу вихованців, зокрема їх самоосвітніх здатностей. Наводиться приклад спільного проведення факультативу для учнів першого курсу “Технологія самоосвітньої діяльності”. За результатами дослідження робиться висновок про ефективність поєднання традицій-
них, усталених форм навчальної роботи з тренінговими та імітаційно-ігровими заняттями, навчальним проектуванням,
виконанням творчих вправ (складання тематичних інтелектуальних ігор, віршів, написання фантастичних оповідань тощо).
В статье выясняются современные прогрессивные направления деятельности библиотеки учебного заведения. Выясняется возможность объединения усилий библиотечных и педагогических работников для развития творческого потенциала оспитанников, в том числе их самообразовательной способностей. Приводится пример совместного проведения факультатива для учащихся первого курса «Технология самообразовательной деятельности». По результатам исследования делается вывод об эффективности сочетания традиционных, устоявшихся форм учебной работы с тренинговыми и имитационно-игровые занятия, учебным проектированием, выполнением творческих упражнений (составление тематических интеллектуальных игр, стихов, написанные фантастических рассказов и т.п.).
Article deals with modern progressive activities of the library of the institution. The paper explains the possibility of combining the efforts of librarians and teaching staff to develop the creative potential of students, including their self-educational abilities. An example of a common elective for students in the first course "Technology of self-education." The study concludes on the effectiveness of a combination of traditional, well-established forms of training for training and simulation-game sessions, educational design, creative exercises (thematic compilation of intellectual games, poetry, writing fiction stories, etc.).
 
Publisher Készült a Rózsadomb Contact Kft nyomdájában
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714681/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA_%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BE%D1%81%D0%B2i%D1%82%D0%BD_%D0%BEi_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82i_%D1%83%D1%87%D0%BDi%D0%B2.pdf
- Мося, І.А. (2017) The development of self-educational competence of students in information-educational environment vocational school library Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 127 (5 (55)). pp. 31-35. ISSN 2308-5258