Запис Детальніше

Компетентісно орієнтовані завдання в процесі навчання мов національних меншин у школах України: питання конструювання та впровадження

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714801/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=5464
 
Title Компетентісно орієнтовані завдання в процесі навчання мов національних меншин у школах України: питання конструювання та впровадження
Компетентностно ориентированные задания в процессе обучения языкам национальных меньшинств в школах Украины: вопросы конструирования и внедрения
Competence-oriented tasks in the process of teaching the languages of national minorities in the schools of Ukraine: design and implementation issues
 
Creator Фідкевич, Олена Львівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У тезах доведено доцільність застосування компетентісно орієнтованих завдань в процесі навчання мов національних меншин в школах України,. Завдання створено на основі актуальних мовленнєвих ситуацій, що потребують обговорення.
В тезисах доказана целесообразность применения компетентностно ориентированных заданий в процессе обучения языкам национальных меньшинств в школах Украины. Задания созданы на основе актуальных речевых ситуаций, требующих обсуждения.
The theses prove the expediency of applying competence-oriented tasks in the process of teaching the languages of national minorities in the schools of Ukraine. Assignments are based on actual speech situations that require discussion.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714801/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%A4%D1%96%D0%B4%D0%BA%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87_2016.pdf
- Фідкевич, Олена Львівна (2016) Competence-oriented tasks in the process of teaching the languages of national minorities in the schools of Ukraine: design and implementation issues In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016р Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 177-178. ISBN 978-966-644-398-5