Категоріальний апарат маркетингового забезпечення інноваційного розвитку транспортних підприємств
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Категоріальний апарат маркетингового забезпечення інноваційного розвитку транспортних підприємств
КАТЕГОРИАЛЬНЫЙ АППАРАТ МАРКЕТИНГОВОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ ИННОВАЦИОННОГО РАЗВИТИЯ ТРАНСПОРТНЫХ ПРЕДПРИЯТИЙ CATEGORICAL DEVICE OF MARKETING SUPPORT OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF TRANSPORT ENTERPRISES |
|
Creator |
Пілецька, С. Т.; Національний авіаційний університет
Петровська, С. В.; Національний авіаційний університет Петровський, О. О.; Національний авіаційний університет |
|
Subject |
Транспортні технології
транспортні підприємства; маркетингове забезпечення; інноваційний розвиток; категоріальний апарат 656.7(045) Транспортные технологии транспортные предприятия; маркетинговое обеспечение; инновационное развитие; категориальный аппарат 656.7(045) transportation technology transport enterprises; marketing support; innovative development; categorical apparatus 656.7(045) |
|
Description |
Вирішуючи наукове завдання стосовно розробки теоретико-методичних засад і практичних рекомендацій щодо формування та реалізації маркетингового забезпечення інноваційного розвитку транспортних підприємств, важливо визначити сутність та зміст понять «маркетингове забезпечення», «маркетингове забезпечення інноваційного розвитку», що має важливе наукове і практичне значення, оскільки допоможе сформувати рекомендації щодо організації маркетингового забезпечення інноваційного розвитку у роботі підприємств. Метою дослідження є розроблення категоріального апарату маркетингового забезпечення інноваційного розвитку підприємств. Зазначено, що у теорії і практиці маркетингу термін «маркетингове забезпечення» використовується дослідниками і фахівцями в різноманітних контекстах при описі маркетингової діяльності, але, проте, не несе визначений, погоджений, чітко сприйманий сенс. Цьому терміну надають частковий, суб'єктивний, апелюючий до інтуїтивного сприйняття, додатковий сенс. Обґрунтовано, що під маркетинговим забезпеченням інноваційного розвитку слід розуміти комплексний процес застосування принципів та інструментів маркетингу з метою створення на підприємствах оптимальних умов для пошуку, відбору, освоєння і розповсюдження технологічних, організаційних, управлінських та інших рішень. Ґрунтуючись на принципах маркетингу і сутності інноваційного розвитку визначено принципи маркетингове забезпечення інноваційного розвитку підприємства: принцип визначеності потрібностей; принцип цілеспрямованості; принцип адаптації; принцип взаємозв’язку. Обґрунтовано, що маркетингове забезпечення інноваційного розвитку дозволяє більш ефективно використовувати інновації та визначає необхідність розробки відповідного механізму. Роль, якого полягає в тому, що даючи орієнтири подальшому розвитку на ринку, він є джерелом інформації для інноваційного розвитку підприємств. Для побудови ефективного механізму необхідно використовувати інформацію, яку отримано на основі проведення маркетингових досліджень ринку, про стан і ступінь задоволення споживчого попиту на інновації, про основних конкурентів і науково-технічний рівень вітчизняної і зарубіжної продукції. Цінність маркетингового забезпечення у здійсненні інноваційного розвитку підприємств дає змогу оцінити його можливості залежно від внутрішніх і зовнішніх умов та тенденцій їх змін, що дозволяє підвищити гнучкість та адаптивність інноваційної діяльності до умов зовнішнього середовища і забезпечити реалізацію інновацій.
Решая научную задачу по разработке теоретико-методических основ и практических рекомендаций по формированию и реализации маркетингового обеспечения инновационного развития транспортных предприятий, важно определить сущность и содержание понятий «маркетинговое обеспечение», «маркетинговое обеспечение инновационного развития». Это имеет важное научное и практическое значение, поскольку поможет сформировать рекомендации по организации маркетингового обеспечения инновационного развития в работе предприятий. Целью исследования является разработка категориального аппарата маркетингового обеспечения инновационного развития предприятий. Отмечено, что в теории и практике маркетинга термин «маркетинговое обеспечение» используется исследователями и специалистами в различных контекстах при описании маркетинговой деятельности, однако, не несет определенный, согласованный, четко воспринимаемый смысл. Этому термину придают частичный, субъективный, апеллируя к интуитивному восприятию, дополнительный смысл. Обосновано, что под маркетинговым обеспечением инновационного развития следует понимать комплексный процесс применения принципов и инструментов маркетинга с целью создания на предприятиях оптимальных условий для поиска, отбора, освоения и распространения технологических, организационных, управленческих и иных решений. Основываясь на принципах маркетинга и сущности инновационного развития определены принципы маркетингового обеспечение инновационного развития предприятия: принцип определенности; принцип целеустремленности; принцип адаптации; принцип взаимосвязи. Обосновано, что маркетинговое обеспечение инновационного развития позволяет более эффективно использовать инновации и определяет необходимость разработки соответствующего механизма. Роль, механизма заключается в том, что, давая ориентиры дальнейшему развитию на рынке, он является источником информации для инновационного развития предприятий. Для построения эффективного механизма необходимо использовать информацию, которая получена на основе проведения маркетинговых исследований рынка о состоянии и степени удовлетворения потребительского спроса на инновации, об основных конкурентах и научно-техническом уровне отечественной и зарубежной продукции. Ценность маркетингового обеспечения – в осуществлении инновационного развития предприятий, что позволяет оценить его возможности в зависимости от внутренних и внешних условий и тенденций, позволяет повысить гибкость и адаптивность инновационной деятельности к условиям внешней среды и обеспечить реализацию инноваций. In solving the scientific task of developing theoretical and methodological principles and practical recommendations for the formation and implementation of marketing support for innovative development of transport enterprises, it is important to determine the essence and content of the concepts of "marketing support", "marketing support of innovation development", which has important scientific and practical value, since it will help to form recommendations on the organization of marketing provision of innovative development in the work of enterprises. The purpose of the research is to develop a categorical apparatus for providing marketing support to innovative development of enterprises. It is noted that in the theory and practice of marketing, the term "marketing support" is used by researchers and specialists in various contexts in the description of marketing activity, but, however, does not have a definite, agreed, clearly perceived meaning. This term is given partial, subjective, appealing to the intuitive perception, an additional meaning. It is substantiated that under the marketing support of innovation development it is necessary to understand the complex process of application of marketing principles and tools in order to create optimal conditions at enterprises for the search, selection, development and dissemination of technological, organizational, managerial and other decisions. Based on the principles of marketing and the essence of innovation development, the principles of marketing support for innovative development of the enterprise are defined: the principle of certainty of needs; principle of purposefulness; the principle of adaptation; the principle of interconnection. It is substantiated that marketing support of innovative development allows more efficient use of innovations and determines the necessity of developing an appropriate mechanism. The role of which is to provide guidance for further development in the market, it is a source of information for the innovative development of enterprises. To build an effective mechanism, it is necessary to use the information obtained on the basis of marketing market research, the state and degree of satisfaction of consumer demand for innovation, the main competitors and the scientific and technical level of domestic and foreign products. The value of marketing support in the implementation of innovative enterprise development enables to evaluate its possibilities depending on internal and external conditions and trends of their changes, which allows to increase the flexibility and adaptability of innovation activity to the environment and ensure the implementation of innovations |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-02-14
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/13286
10.18372/2310-5461.40.13286 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 40, № 4 (2018); 557-566
Science-based technologies; Том 40, № 4 (2018); 557-566 Наукоемкие технологии; Том 40, № 4 (2018); 557-566 |
|
Language |
uk
|
|