Моделі оцінки ефективності видів транспорту
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Моделі оцінки ефективності видів транспорту
MODELS OF ESTIMATING EFFICIENCY OF TRANSPORT MODES МОДЕЛИ ОЦЕНКИ ЭФФЕКТИВНОСТИ ВИДОВ ТРАНСПОРТА |
|
Creator |
Омельченко, О. Д.; Національний авіаційний університет
Сулима, Л. О.; Національний авіаційний університет Соколова, О. Є.; Національний авіаційний університет |
|
Subject |
Транспортні технології
транспорт; ефективність; модель; вибір; ймовірність; фактор 656.072: 629.7.017. 1:167.7 (045) transportation technology transport; efficiency; model; choice; probability; factor 656.072: 629.7.017. 1:167.7 (045) Транспортные технологии транспорт; эффективность; модель; выбор; вероятность; фактор 656.072: 629.7.017. 1:167.7 (045) |
|
Description |
У статті було застосовано класичні види моделей до оцінки ефективності видів транспорту на середні та далекі відстані, а саме авіаційного та залізничного, в сучасних умовах функціонування авіатранспортної системи. Оцінку ефективності цих видів транспорту було виконано з точки зору пасажира, тому було враховано такі критерії ефективності: час у поїздці, вартість поїздки, а також те, як пасажир оцінює вартість години, що він проведе у цій поїздці. Було порівняно подорож пасажира типовою лоу-кост авіакомпанією та європотягом, оскільки вартості квитків та час у подорожі зараз на цих видах перевезень близькі за своїми значеннями та є доступними для пасажирів. Детально розглянуто моделі оцінки використання залізничного та авіаційного видів транспорту, а саме розроблено класифікацію моделей вибору пасажиром виду транспорту. У даній статті було виконано розрахунок за такими моделями: трьохальтернативна модель Фраймана; трьохальтернативна модель Фраймана з урахуванням оцінки пасажиром доцільності поїздки; трьохальтернативна модель, заснована на нормальній апроксимації. Було застосовано саме трьохальтернативні моделі, оскільки існує суттєвий недолік двохальтернативних моделей - невелике число факторів, що враховуються. Ще більш точні трьохальтернативні моделі, що засновані на нормальній апроксимації. Було виконано перевірку цих моделей з метою поєднання класичних та сучасних підходів у дослідженні оцінки ефективності видів транспорту в умовах функціонування сучасної транспортної системи. Зіставлення показує, що результати, засновані на трьох порівнюваних моделях близькі. Автомобільний транспорт в даній роботі було вирішено вважати підвізним на даний тип відстаней (середні й далекі). Автомобільний вид транспорту не порівнювався з залізничним та авіаційним, оскільки авторами він вважається не ефективним на ці відстані, що збігається з думкою інших вчених. Напрямками подальших досліджень має бути дослідження конкретних переваг авіаційних лоу-кост перевезень та перевезень європотягом на середні та далекі відстані у зв’язку зі збільшенням пасажиропотоку у напрямку Європейських країн після введення безвізового режиму з Європейським Союзом
The article deals with the application of classical types of models to assessing the efficiency of transport modes for medium and long distances, namely, aviation and railway in modern conditions of the air transport system operation. Assessment of the efficiency of these transport modes has been carried out from the passenger’s viewpoint; therefore, the following efficiency criteria have been taken into account: travel time, the cost of travel; as well as how the passenger assesses the cost of the hour which he will spend on this trip. A passenger’s trip has been compared with a typical low-cost airline and European train, considering the ticket prices and travel time which are now very close to these transport modes and accessible to passengers. The models of assessing the use of railway and aviation transport modes have been studied in detail, namely, the classification of an average passenger’s transport mode choice by has been developed. In this article, the calculation has been conducted on the basis of the following models: Freiman’s three-alternative model; Freiman’s three-alternative model with taking into account the passenger’s assessment of the trip’s appropriateness; the three-alternative model based on normal approximation. It was exactly the three-alternative models which have been applied, because there is a significant lack of two-alternative models – a relatively small number of the factors taken into account. Even more accurate models are based on normal approximation. These models have been tested with the purpose of combining classical and modern approaches to study the assessment of the transport modes efficiency in the conditions of the current transport system’s functioning. The comparison has shown the results based on the three compared models are close. In this work we have decided to consider the road transport as a delivery one for this kind of distances (medium and long). Automobile transport mode has not been compared with railroad and aviation ones, because the authors consider it to be ineffective for these distances, which coincides with the opinion of the other scientists. The further perspective research areas have to cover the study of competitive advantages of aviation low-cost traffic and the European train transportations for medium and long distances in connection with the increase in rail ridership in the direction of European countries after implementing the visa-free regime with the European Union. В статье были применены классические виды моделей к оценке эффективности видов транспорта на средние и дальние расстояния, а именно авиационного и железнодорожного, в современных условиях функционирования авиатранспортной системы. Оценку эффективности этих видов транспорта было выполнено с точки зрения пассажира, поэтому были учтены такие критерии эффективности: время в поездке, стоимость поездки, а также то, как пассажир оценивает стоимость часа, который он проведёт в этой поездке. Было выполнено сравнение поездки пассажира типичной лоу-кост авиакомпанией и европоездом, поскольку стоимости билетов и время в пути сейчас на этих видах перевозок близки по своим значениям и являются доступными для пассажиров. Детально рассмотрено модели оценки использования железнодорожного и авиационного видов транспорта, а именно разработано классификацию моделей выбора пассажиром вида транспорта. В данной статье был выполнен расчет по таким моделям: трехальтернативная модель Фраймана; трехальтернативная модель Фраймана с учетом оценки пассажиром целесообразности поездки; трехальтернативная модель, основанная на нормальной аппроксимации. Было применено именно трехальтернативные модели, поскольку существует существенный недостаток двухальтернативных моделей - небольшое число факторов, которые учитываются. Еще более точные модели, основанные на нормальной аппроксимации. Было выполнено проверку этих моделей з целью соединения классических и современных подходов при исследовании оценки эффективности видов транспорта в условиях функционирования современной транспортной системы. Сравнение показывает, что результаты, основанные на трех сравниваемых моделях близки. Автомобильный транспорт в данной работе было решено считать подвозочным на данный тип расстояний (средние и дальние). Автомобильный вид транспорта не сравнивался с железнодорожным и авиационным, поскольку авторами он считается не эффективным на эти расстояния, что совпадает с мнением других ученых. Направлениями дальнейших исследований должно быть исследование конкурентных преимуществ авиационных лоу-кост перевозок и перевозе европоездом на средние и далекие расстояния в связи с увеличением пассажиропотока в направлении Европейских стран после введения безвизового режима с Европейским Союзом. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-02-14
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/13285
10.18372/2310-5461.40.13285 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 40, № 4 (2018); 550-556
Science-based technologies; Том 40, № 4 (2018); 550-556 Наукоемкие технологии; Том 40, № 4 (2018); 550-556 |
|
Language |
uk
|
|