Запис Детальніше

Географічна складова у навчальних програмах з географії і природознавства для початкових класів України у 1931–1950 роках

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714844/
 
Title Географічна складова у навчальних програмах з географії і природознавства для початкових класів України у 1931–1950 роках
The geographical component in the curriculums on geography and natural science for primary schools of Ukraine in 1931-1950 years
 
Creator Науменко, С.О.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
93/94 History
 
Description У статті висвітлено географічний зміст навчальних програм з географії і природознавства для початкових класів України у період контролювання й уніфікації шкільних освітніх систем на теренах всього СРСР (1931-1950 рр.). Описано стан шкільної початкової освіти у цей період. Зроблено висновок, що період 1931-1950 рр. характеризувався поступовим вилученням географії й природознавства з навчальних програм початкових класів.
This article has covered the geographical component of the curriculums for geography and natural science for the primary classes of Ukraine within the period of controlling and unification of the school educational systems throughout the USSR (1931-1950). The state of school primary education in this period was described. It was determined that the period of 1931-1950 was characterized by gradual seizure of geography and natural science from the curriculums of the primary classes.
 
Publisher ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714844/1/%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8%20%281931-1950%29.pdf
- Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427 <http://orcid.org/0000-0002-8279-4427>) (2009) The geographical component in the curriculums on geography and natural science for primary schools of Ukraine in 1931-1950 years Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти : матеріали Всеукр. наук.-практ. конференції. pp. 143-152.