Запис Детальніше

Ефективність моделей уроків літературного читання у контексті набуття учнями досвіду читацької діяльності.

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714534/
 
Title Ефективність моделей уроків літературного читання у контексті набуття учнями досвіду читацької діяльності.
Effectiveness of the models of literary reading lessons in the context of acquiring pupils' reading experience.
 
Creator Мартиненко, Валентина Олександрівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description Обгрунтовано та експериментально перевірено ефективність моделей уроків з опрацювання художніх, науково-пізнавальних текстів, роботи з дитячою книжкою.
Розкрито позитивну динаміку оволодіння учнями досвідом читацької діяльності за відповідними показниками.
The effectiveness of models of lessons on the processing of artistic, scientific and cognitive texts, and the work with a children's book was substantiated and experimentally verified.
The positive dynamics of mastering students' experience in reading activity according to the relevant indicators is revealed.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714534/1/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C.pdf
- Мартиненко, Валентина Олександрівна (2016) Effectiveness of the models of literary reading lessons in the context of acquiring pupils' reading experience. In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 114-115. ISBN 978-966-644-398 -5