Ефективність моделей уроків літературного читання у контексті набуття учнями досвіду читацької діяльності.
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714534/
|
|
Title |
Ефективність моделей уроків літературного читання у контексті набуття учнями досвіду читацької діяльності.
Effectiveness of the models of literary reading lessons in the context of acquiring pupils' reading experience. |
|
Creator |
Мартиненко, Валентина Олександрівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education 82 Literature |
|
Description |
Обгрунтовано та експериментально перевірено ефективність моделей уроків з опрацювання художніх, науково-пізнавальних текстів, роботи з дитячою книжкою. Розкрито позитивну динаміку оволодіння учнями досвідом читацької діяльності за відповідними показниками. The effectiveness of models of lessons on the processing of artistic, scientific and cognitive texts, and the work with a children's book was substantiated and experimentally verified. The positive dynamics of mastering students' experience in reading activity according to the relevant indicators is revealed. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714534/1/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C.pdf
- Мартиненко, Валентина Олександрівна (2016) Effectiveness of the models of literary reading lessons in the context of acquiring pupils' reading experience. In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 114-115. ISBN 978-966-644-398 -5 |
|