Формуюче оцінювання як засіб підвищення ефективності навчання в школах України
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714870/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=3884 |
|
Title |
Формуюче оцінювання як засіб підвищення ефективності навчання в школах України
Формирующее оценивание как средство повышения эффективности обучения в школах Украины Forming assessment as a mean of improving the efficiency of education in schools in Ukraine |
|
Creator |
Курач, Лариса Іванівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
У тезах розкрито актуальність запровадження формуючого оцінювання, аналізується його сутність та форми у співставленні із класичним поточним оцінюванням. Схарактеризовано компоненти формуючого оцінювання: активна участь учнів у процесі власного навчання, інформування учнів про цілі та критерії оцінювання, використання самооцінювання та взаємооцінювання, активний зворотній зв'язок між учнем і вчителем.
В тезисах раскрыты актуальность введения формирующего оценивания, анализируется его сущность и формы в сопоставлении с классическим текущим оцениванием. Охарактеризованы компоненты формирующего оценивания: активное участие учащихся в процессе собственного обучения, информирования учащихся о целях и критерии оценки, использование самооценки и взаимооценки, активная обратная связь между учеником и учителем. The theses reveal the relevance of the introduction of formative assessment , analyzes its essence and forms in comparison with the classical current evaluation. The components of the formative assessment are characterized: active participation of students in the process of their own education, informing students about the goals and criteria of evaluation, the use of self-evaluation and mutual evaluation, active feedback between the student and the teacher. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714870/1/%D0%9A%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%87_tezi_2015.pdf
- Курач, Лариса Іванівна (2015) Forming assessment as a mean of improving the efficiency of education in schools in Ukraine In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 221-222. ISBN 978-966-644-398-5 |
|