Роль Українського географічного товариства в становленні і розвитку шкільної географічної освіти в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714872/
|
|
Title |
Роль Українського географічного товариства в становленні і розвитку шкільної географічної освіти в Україні
The role of the Ukrainian Geographical Society in the foundation and development of school geographic education in Ukraine |
|
Creator |
Топузова, Алла Василівна
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography 93/94 History |
|
Description |
У статті розкрито роль Українського географічного товариства у становленні сучасної шкільної географічної освіти. Проаналізовано історичні аспекти та визначено прогностично-конструктивну функцію шкільної географії на засадах гуманістичного спрямування, за якої втілюється нова парадигма в розвитку співпраці учня й вчителя, що є об’єктивним підґрунтям створення комплексного навчально-методичного комплекту (КНМК) для загальноосвітніх навчальних закладів.
The article discloses the role of geographical community in foundation of modern geographical school education. The historical aspects are analyzed, prognostic and construction function of school Geography is determined on the basis of humanistic orientation which includes new paradigm of development into student-teacher collaboration that is objective basis for the development of methodological complex for schools. |
|
Publisher |
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714872/1/znppo_2011_9_35.pdf
- Топузова, Алла Василівна (2011) The role of the Ukrainian Geographical Society in the foundation and development of school geographic education in Ukraine Педагогічна освіта: теорія і практика (9). pp. 187-190. ISSN 2309-9763 |
|